Мая Манолова: „Топлофикация София“ издевателства над клиентите си
Тя се обяви срещу такса "юристконсулт", която значително увеличава задълженията им

"Топлофикация София" издевателства над клиентите си и трябва да бъде озаптена. Това мнение изрази омбудсманът на България Мая Манолова. Тя се обяви срещу начислените такси за юрисконсулт и съдебни услуги, като подчерта, че дружеството проявява некоректно отношение към длъжниците си.
Според омбудсмана таксата „юрисконсулт” води до неоснователно обогатяване на „Топлофикация” за сметка на бедните български граждани. Тя обясни, че по различни причини дружеството пропуска да уведоми клиента си, че дължи определена сума и се пристъпва направо към съдебно изпълнение. Тогава се начисляват такса „юрисконсулт” и съдебна такса.
„Топлофикация се похвали, че с дела е събрала 20 млн. лв. задължения от клиенти. Но голяма част от тях - 9-10 млн., са недължими за нея суми. Юристконсултското възнаграждение не е равно на топлинна енергия, която си потребил”, заяви Манолова.
По думите ѝ през 2015 г. има общо 15 000 заведени дела по 300 лв., което прави 4,5 млн. лв., а ако те отидат на изпълнител, сумата набъбва до 9,75 млн. лв.
За последните 10 дни дружеството е образувало общо 654 дела срещу свои длъжници. „От тях „Топлофикация” ще получи 196 200 лв.”, изчисли омбудсманът.
Ог ръководството на „Топлофикация - София” са обявили пред Манолова, че не могат да се откажат сами от този източник на печалби, тъй като са общинско дружество и е необходима санкция от общинския съвет.
Омбудсманът се ангажира да съдейства за организирането на широка дискусия по темата, в която да се включат представители от КЕВР, Столичен общински съвет, енергийния министър и правителството.