Медийният гигант Axel Springer посяга към AI
Компанията създава специален екип за сливания и придобивания, който да разглежда компании, специализирани в изкуствения интелект
Германският медиен гигант Axel Springer ще създаде специален екип за сливания и придобивания, който да разглежда компании, специализирани в изкуствения интелект. Новината идва от главния изпълнителен директор Матиас Дьопфнер в обръщение към служителите, предава Reuters. Центърът за компетентност за сливания и придобивания
трябва да се съсредоточи изцяло върху придобивания в компании с изкуствен интелект – които могат да бъдат, по различни причини, важни или привлекателни за Axel Springer“, каза Дьопфнер.
Ако пазарната среда се подобри, Axel Springer се стреми да стане публична компания със StepStone, популярен онлайн портал за работа тази година.
Дьопфнер се интересува особено от AI технологията, която се стреми да наруши бизнес моделите на Axel Springer за реклама, електронна търговия и журналистика.
AI е съперник на традиционния вестникарски бизнес на компанията, каза той.
Ако някой иска да убие журналистиката, добре, нека разберем как и защо и нека ние, журналистите, сами да го направим“, коментира още той.
Компанията, чиито заглавия на немски вестници включват масовия таблоид Bild, наскоро насочи вниманието си към американския пазар с придобиването на изданието за политически новини Politico.