9 мениджърски грешки
Много често не работата, а отношението принуждава добрите кадри да си тръгнат
В редица компании голямото изтичане на таланти се дължи главно на липсата на правилно мениджърско отношение към ценните служители. Въпреки, че повечето ръководители са на мнение, че незаменими хора няма, именно изтичането на най-добрите служители е сред нещата, които са пагубни за бизнеса.
"Много мениджъри не могат да разберат, че стойностните служители не напускат работата си, а началниците", споделя Травис Бредбъри, президент на международната консултантска компания TalentSamrt. Той е категоричен, че проблемът може да бъде решен изключително лесно - просто мениджърите трябва да променят мисленето си и положат минимални усилия.
Изданието enterpreneur.com посочва 9-те грешки, с които мениджърите отблъскват добрите си служители:
1. Претоварване на служителите
Умората е едно от нещата, които най-много демотивира служителите и убива желанието им за работа. Мениджърите обаче предпочитат да натоварват именно най-добрите си служите с повече работа, тъй като знаят, че тя ще бъде свършена добре. В случай, че нараства работата на служителите, е добре те да бъдат поощрявани и статусът в компанията им да се повишава. В противен случай всеки служител, който цени труда си, ще си потърси нова работа, на която да се чувства оценен, или по не толкова уморен.
2. Подценяване на добре свършената работа
Много шефове пропускат да благодарят на своите подчинени за добре свършената работа и това е огромна грешка от тяхна страна, тъй като те дават всичко от себе си и се трудят много. Едно "браво" ще накара хората да се чувстват значими и ценени.
3. Липса на човешко отношение
Повече от 50% от хората, които напускат работата си, го правят заради отношенията им с шефа. Добрите мениджъри трябва да празнуват успехите на служителите си, да бъдат до тях в трудни моменти и да ги подлагат на градивна критика. Шефовете, които не се грижат за служителите си, винаги ще бъдат подложени на голямо текучество на хора.
4. Даване на обещания и неспазването им
Когато един мениджър даде думата си, че ще направи нещо, той се издига в очите на служителите си. Когато обаче той не го изпълни, "пада мигновено" в очите не персонала и те започват да гледат на него с други очи.
5. Повишаване и поощряване на грешните хора
Много често шефове в дадени компании дават повече права на служители, които не заслужават това. Когато някой се раздава и дава всичко от себе си, за да си свърши добре работата, а после вижда как негов колега, който не заслужава, му отнема възможността за повишение, талантливият служител напуска работата си и търси нови възможности за себе си.
6. Липса на възможност за осъществяване на нови идеи
Добрите служители често имат нови идеи, които биха подобрили процеса на работа. Често пъти обаче те са възпрепятствани да ги осъществят поради липса на средства или други причини. Когато мениджърът ги спира, това им действа мотивиращо и понякога те спират да бъдат креативни и да мислят различно.
7. Работа без бъдеще
Шефовете не винаги успяват да развият уменията на служителите си. Добрият лидер винаги изслушва хората си и дава обратна връзка. Той може да намери област, в която да разшири способностите и талантите на даден служител.
8. Лошите мениджъри не успяват да провокират креативността в хората
Когато ценните кадри нямат възможност да подобрят или променят средата, в която работят, това може да ги накара да спрат да харесват работата си. Ограниченията на талантите ги карат да се чувстват като затворени в клетка.
9. Липса на интелектуални предизвикателства
Великите лидери на компании карат служителите си да постигат на пръв поглед невъзможни неща. Те обичат да изкарват талантите си извън зоната на комфорт, но в същото време им помагат да постигнат целта си. Липсата на интелектуални предизвикателства кара хората да сменят работата си.