МЕТРО и български фермери договориха доставката на розови селски домати
Тя ще се реализира по програмата „Отгледано с грижа в България“ за 2018 г.

МЕТРО България обяви първите български земеделци с опит в отглеждането на розови домати, с които ще продължи съвместното производство, реализация на местния пазар и износ в чужбина по програмата си „Розово бъдеще за розовия домат“ и през 2018 г.
МЕТРО ще предложи на земеделските производители стратегическо партньорство в популяризирането на розовия домат в България и чужбина, ангажимент за изкупуване на предварително договорени количества, съдействие за подобряване на земеделски практики, както и специално разработена опаковка за готовата продукция. Компанията предлага и съдействие за покриване на МЕТРО стандартите за качество и безопасност на храните.
„Розовият селски домат, който МЕТРО започна да предлага през 2017 г., се превърна в символ на автентичната българска продукция.“, казва Георги Гърневски, ръководител проект „Плодове и зеленчуци“ на компанията. „В следствие на това МЕТРО среща сериозен интерес за доставка на розови домати не само от клиентите на своите магазини, но и от наши партньори в няколко големи европейски държави.“
"Искаме да достигнем по-високо ниво. Да вляза директно в магазините. Бил съм в чужбина и знам фермите как работят там. При тях няма прекупвачи, а всички фермери имат директни договори с големите търговски вериги.“, каза Красимир Учителски, земеделски производител от Петричко.
Програмата „Розово бъдеще за розовия домат“ е само част от стартиралия преди две години проект „Отгледано с грижа в България“, благодарение на който автентичният вкус на родните продукти се завърна на трапезата. Динко Каишев се е включил в проекта още от самото му начало. Стопанинът отглежда домати, пипер, патладжан, дини и пъпеш на 17 дка.
„Партньорството с МЕТРО ми дава сигурност откъм реализация на продукцията. Постепенно мисля да увеличавам площите, но голям проблем се оказва работната ръка.“, казва Динко. „Оттук нататък ще се стремим да механизираме работния процес, съответно да стесним кръга от култури, които произвеждаме и да повишим още повече качеството на продукцията. Крайната ни цел е износ“.
„Равносметката е, че всичко, което правим, в обема, в който го правим носи големи резултати, както за представянето на самите продукти, така и за производителите“, казва Иван Райнов, младши търговец „Плодове и зеленчуци“. „Фактът, че стоката е набрана от самия производител и доставена директно до наш магазин, позволява на нашите клиенти да имат достъп до прясна и много качествена стока.“
За програмата „Отгледано с грижа в България“
През юни 2017 г. министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов и Георги Илиев, Директор „Продажби“ и управител на МЕТРО България, дадоха официален старт на „Отгледано с грижа в България“ – проектът на компанията, за директна доставка на плодове, зеленчуци и месо от близо 200 български селскостопански производители до 11-те магазина на МЕТРО в цялата страна.
Програмата превърна МЕТРО в посредник между местните земеделски производители и професионалните му клиенти от хотелския и ресторантьорски бизнес. Благодарение на нея над 150 вида плодове и зеленчуци от автентични български сортове станаха част от асортимента на МЕТРО. Над 6000 български ресторанта и повече от 390 000 бизнес клиенти могат да разчитат на качествени, свежи и вкусни земеделски продукти, които са в основата на уникалния вкус на традиционната българска кухня.
Първите анализи от изминалата година отчитат 30% ръст в общия обем продадени плодове и зеленчуци и 50% ръст в продажбите на българския асортимент. Програмата осигурява устойчивост в развитието на местната икономика, елиминира прекупвачите от сивия сектор и осигурява справедливи цени за производителите на земеделска продукция