„Метрополитен“ избра кой да проектира метрото към „Студентски град“
Предложената от компанията цена е значително по-ниска от прогнозната стойност на търга

© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
„Метрополитен“ избра изпълнител за изготвянето на идеен проект за продължението на метрото към „Студентски град“. Поръчката, която бе стартирана през юли миналата година, е възложена на „Инжпроект“ ЕООД. Компанията е предложила цена за изпълнение от 943 хил. лв. без ДДС, което е и най-ниското предложение сред подадените оферти.
Решението за избор на изпълнител е от 27 май тази година и е подписано от новия изпълнителен директор на дружеството Николай Найденов, както и от председателя на СД Диляна Иванова. Така търгът на практика е финализиран почти година след обявяването му.
Пътят до избора на изпълнител
Обществената поръчка за идеен проект на метрото до „Студентски град“ бе обявена през юли 2024 г. с прогнозна стойност 1.9 млн. лв. без ДДС. Втората метролиния, която в момента достига до „Витоша“, ще бъде удължена с пет подземни метростанции до кръстовището на ул. „Академик Стефан Младенов“ и ул. „8 Декември“. Проектът предвижда и бъдещо отклонение към лифтова станция „Симеоново“.
Първоначалният краен срок за подаване на оферти бе 25 септември, но бе удължен до 18 октомври 2024 г. Интерес към поръчката проявиха седем фирми, като повечето от тях имат опит в проектирането на софийското метро. Офертите бяха подадени между 9 и 18 октомври 2024 г.
От документацията става ясно, че още на 25 октомври 2024 г. Комисията започва преглед и оценка на постъпилите предложения. Ценовите оферти на участниците обаче са отворени на 10 април 2025 г.
Двама от първоначалните седем кандидати са отстранени от процедурата. Участникът „Рикат“ ООД (който бе подал оферта чрез физическото лице Антон Янчев Янев) е отстранен, тъй като не е отговарял на критериите за подбор. Комисията е установила, че посоченият проектант по част „Контактна релса“ не притежава изисквания професионален опит като проектант на захранваща контактна релса за метро. Освен това, подизпълнителят „Интергруп Къмпани“ ООД не е представил информация за вида на риска по застраховка „професионална отговорност“ и срока на нейната валидност, както и не е доказал изискуемия годишен оборот от дейност проектиране.
ДЗЗД „Бета Тунелин“ („Бета Консулт“ ООД) също е отстранен, защото не е декриптирал ключа за отваряне на ценовото си предложение в определения срок.
След разглеждане на офертите, Комисията класира участниците по следния начин:
- „Инжпроект“ ЕООД – предложена цена от 943 хил. лв. без ДДС, или с около 1 млн. лв. по-малко от прогнозната стойност на търга;
- ДЗЗД „Студентско метро“ (обединение, в което участва „Ар Джи Би“ ЕООД) – с ценова оферта от малко над 1 млн. лв. без ДДС;
- „Енергоексперт“ АД – с ценова оферта от почти 1.1 млн. лв. без ДДС;
- „Ий Кей Джей България Кънсълтинг Енджиниърс“ ЕООД – с ценова оферта от малко над 1.1 млн. лв. без ДДС;
- „Биас-М“ ЕООД – с ценова оферта от почти 1.3 млн. лв. без ДДС.
Избраният изпълнител – „Инжпроект“ ЕООД, ще разполага с година и половина за изготвянето на идейния проект. Компанията има опит главно в проекти, които е изпълнявала в Бургас.
За избраният изпълнител
„Инжпроект“ ООД е регистрирано в Старозагорски окръжен съд през 2003 г. с капитал от 5000 лв. Дружеството е пререгистрирано в Търговския регистър на Агенция по вписванията през 2008 г.
Предметът на дейност на „Инжпроект“ ООД включва проектантска дейност, създаване на кадастър и извършване на геодезически измервания, покупка и производство на стоки с цел продажба, и превоз на стоки. Дружеството развива своята дейност основно в сферата на извършването на проектантски услуги, както на външни възложители, така и на дружества от групата на „Трейс Груп Холд“ АД.
Към 31.12.2021 г. дружественият капитал е 5 000 лв., разпределен в 50 дяла с номинална стойност 100 лева всеки. Разпределението на дружествения капитал към тази дата е както следва: „ГАЛИНИ-Н“ ЕООД притежава 40 дяла (4000 лв. или 80%), а Николай Ганчев Михайлов притежава 10 дяла (1000 лв. или 20%). Тези двама съдружници са заличени на 18.05.2023 г. От същата дата едноличен собственик на капитала става „Институт по транспортна инфраструктура“.
Първоначален управител на дружеството е Мирослав Калчев Манолов, назначен на 22.02.2008 г. От 18.05.2023 г. е назначен Христо Пламенов Грозданов, като Константин Рачев Косев е заличен като управител на 04.04.2024 г.
За 2021 г. дружеството е реализирало общо приходи от дейността малко над 1.5 млн. лв. Финансовият резултат от дейността за 2021 г. е 53 хил. лева загуба след облагане с данъци.