Министерство на туризма получава още 4.8 млн. лв. за реклама
Активните рекламни кампании на страната ни в чужбина допринасят за добрите резултати в сектора през последните години

Правителството одобри допълнителни средства за бюджета на Министерство на туризма. Ведомството ще може да поема допълнителни ангажименти за разходи в размер до 4.77 млн. лв.
Това реши Министерски съвет днес, като прие промени в утвърдените максимални размери на ангажиментите за разходи на ведомството, които могат да бъдат поети през 2018 г. Увеличението ще бъде за сметка на намаление на равни части от полагащите се средства за разходи за периода 2019 г. - 2021 г., с което ще бъде запазен одобреният разходен таван по бюджета на министерството.
Средствата ще бъдат вложени в комуникационна кампания на целеви пазари. Тази година ресорното ведомство иска да наблегне върху комуникационен микс от телевизионна, външна, печатна, радио и онлайн реклама. За популяризирането на страната ни ще се организират и В2В събития, медийни срещи и пресконференции, с които да се стимулира изборът на България като туристическа дестинация.
Активните рекламни кампании на страната ни в чужбина допринасят за добрите резултати в сектора през последните години. Официалната статистика показа, че за периода януари - декември 2017 г., България е посетена от близо 9 млн. чуждестранни туристи, което е увеличение от 7.6% спрямо същия период на миналата година. Увеличеният брой туристи повишава значително и приходите от международен туризъм - те възлизат на над 6.895 млрд. лв. за 2017 г. Ръстът спрямо рекордната досега в историята на българския туризъм 2016 г. е 9.3% (през нея приходите са били 6.311 млрд. лв.).