Митата на ЕС се оказват магнит за китайски автомобилни заводи
Държавната GAC е поредната компания, която проучва възможността за производство в Европа

© ECONOMIC.BG / Deposit Photos
Китайският държавен автомобилен производител GAC проучва възможността за свой завод за електрически автомобили в Европа, за да избегне митата на Европейския съюз (ЕС), заяви генералният мениджър на международния бизнес на компанията пред Reuters.
Със заявката си GAC се присъединява към нарастващия списък на китайските компании, които планират производство на Стария континент.
Прочетете още
- Китайската Xpeng търси локация за автомобилен завод в ЕС
- BYD ще строи завод за $1 млрд. в Турция
- Завод след завод: Новата заплаха за производителите на автомобили в Европа
Компанията е сред най-големите производители на автомобили в Китай и си поставя за цел да реализира 500 000 продажби в чужбина до 2030 г. Тя все още не продава електрически автомобили в Европа, но ще представи електрически SUV, пригоден за европейския пазар, на автомобилното изложение в Париж, което започва в понеделник.
GAC все още гледа на Европа като на важен пазар, който е „относително отворен“ въпреки действията на Европейската комисия за налагане на мита върху електромобилите, произведени в Китай, заяви Вей Хейган, говорейки в Париж преди изложението.
„Въпросът с тарифите определено оказва влияние върху нас. Всичко това обаче може да бъде преодоляно в дългосрочен план ... Убеден съм, че ще има начин всичко да бъде решено“, каза той.
Местното производство би било един от начините за решаване на проблема“, добави той. „Ние много активно проучваме тази възможност.“
Според Вей дискусиите са на много ранен етап и компанията все още обмисля дали да построи нов завод или да сподели - или да поеме - съществуващ такъв.
Компактният SUV на име „Aion V“, който ще бъде показан в Париж, е с пробег от 520 км. Той трябва да бъде пуснат на някои европейски пазари в средата на 2025 г., на цена под 40 000 евро.