Мъск призна, че двете нови фабрики на Tesla губят милиарди долари
Берлинският завод е в малко по-добро положение, отколкото производството в Шанхай
Новите автомобилни заводи на Tesla Inc в Тексас и Берлин „губят милиарди долари“, докато се борят да увеличат производството на фона на недостиг на батерии и проблеми с китайските пристанища. Това каза главният изпълнителен директор Илон Мъск в интервю, публикувано в сряда.
И двете фабрики в Берлин и Остин са огромни пещи за пари в момента. Добре? Това наистина е като гигантски рев от звука на запалените пари“, каза Мъск в интервю за Tesla Owners of Silicon Valley, цитиран от Reuters.
Мъск каза, че фабриката на Tesla в Тексас произвежда малко на брой автомобили поради предизвикателствата при увеличаването на производството на новите батерии „4680“. От друга страна, конвенционални батерии „2170“ са „заседнали в пристанището в Китай“.
Всичко това ще се поправи много бързо, но изисква много внимание“, каза той.
Фабриката в Берлин е в „малко по-добра позиция“, защото започна с използването на традиционните батерии „2170“ за автомобили, произведени там, стана ясно от думите на Мъск.
Той изтъкна трудностите от блокиранията в Шанхай, свързани с COVID-19. Локдауните засегнаха производството на автомобили не само във фабриката на Tesla в Шанхай, но и в завода в Калифорния, който използва някои части за превозни средства, произведени в Китай.
Tesla планира да спре по-голямата част от производството в завода си в Шанхай през първите две седмици на юли, за да работи по надграждане на обекта в опит да увеличи производството, става ясно от вътрешна бележка, видяна от Reuters.
Последните две години бяха абсолютен кошмар от прекъсвания на веригата на доставки, едно след друго, и все още не сме излезли от него“, каза Мъск.
Огромното предизвикателство пред Tesla е „как да поддържаме фабриките да работят, за да можем да плащаме на хората и да не фалираме“, коментира главният изпълнителен директор.
Мъск заяви в началото на този месец, че има „супер лошо предчувствие“ за икономиката и че компанията трябва да съкрати персонала си с около 10%, като „постави на пауза всички наемания по целия свят“.
Производството на Tesla във фабриките в Берлин и Тексас започна по-рано тази година. И двете са от решаващо значение за амбициите за растеж на водещия производител на електрически автомобили.
Мъск каза, че очаква Tesla да започне производството на своите електрически пикапи Cybertruck, което бе отложено в средата на 2023 г.