Най-добрите и най-лошите функции на iPhone през годините
iPhone ще остане в историята като едно от най-революционните устройства в света

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 3 мин.
iPhone ще остане в историята като едно от най-революционните устройства в света на технологиите, променило начина, по който милиони служители по света изпълняват своите професионални задължения. От официалният му дебют през януари 2007 г. Apple е продала повече от 1 милиард смартфона.
До голяма степен популярността на iPhone се дължи на някои от неговите иновативни функции, но са налице и не особено добри такива. В юбилейната десета година на iPhone изданието Tech Republic класира най-добрите и най-лошите функции на смартфоните на Apple.
Най-добрите
С дебюта си на пазара iPhone веднага се отличи от всички останали смартфони и една от причините се крие в иновативните за времето си „touch”функции чрез извършването на различни жестове по екрана. Многофункционалният дисплей на устройството на Apple позволи да се задават различни команди в зависимост от жеста. Например притискането на пръста към екрана увеличава менюто или изображението. Макар и да не беше уникална по своята същност, технологията бе усвоена по много добър начин именно от Apple.
Вградените GPS услуги и местоположение, включени в iPhone 3G от второ поколение, дебютираха през юни 2008 г. Внедряването на тези технологии позволи на iPhone да предостави максимално ефективни услуги, свързани с местоположение, навигация, локализирани метеорологични прогнози, по-добри функционалности в Maps за намиране на близки атракции, включително маркиране на локация върху снимки и в социалните мрежи.
Голям успех пожъна и обявяването на виртуалния магазин App Store, който се появи едновременно с дебюта на iPhone 3G. Платформата даде нови възможности за проследяване, изтегляне и актуализиране на приложения и софтуер. Иновацията промени начина, по който бизнес потребителите закупуват, развиват и проследяват софтуера. Доказателство за успеха е и фактът, че гигантът Microsoft последва примера на конкурента си и създаде собствен магазин.
Apple улесни и начинът за потребителски плащания, в това число на такива извън App Store, с помощта на услугата Apple Pay. Възможността за мобилни разплащания се появи заедно с излизането на iPhone 6 и впоследствие бе интегрирана и в по-новите устройства.
Интерес имаше и към функцията Touch ID, която се появи за първи път в модела iPhone 5S. Иновацията позволи на потребителите само с едно докосване както да отключат своите устройства, така и да разрешават извършването на покупки без допълнителна верификация, пароли и кодове.
Друга „умна“ функция се оказа появилата се в iOS 10 опция Raise to Wake. Макар на пръв поглед обновеният режим на заключен екран да не изглежда особено иновативен, той спести множеството досадни докосвания и даде възможност за по-бърз достъп до приложения и уведомления, както и премахна емблематичния „слайдер“ за отключване.
Най-лошите черти на iPhone
Колкото и популярен да се оказа, наред с положителните си черти, iPhone не можа да се спаси и от известни недъзи.
Един от най-забележителните проблеми бе този с антената на iPhone 4. Вградена в рамката на устройството, нейното местоположение причиняваше загуба на обхват при определен начин на хващане и водеше до внезапни прекъсвания на разговори. Проблемът предизвика лавинообразна реакция от страна на потребителите и вследствие на това Apple се видя принудена да пусне безплатни калъфи, защитаващи антената от допир.
Следващата сериозна вълна от недоволство дойде с iPhone 7 и елиминирането на 3.5-милиметровия аудио жак, използван за свързване на слушалки към устройството. Компанията мотивира решението си с твърдението, че жакът е остаряла функционалност, чиято последна голяма иновация е била преди около 50 години, а сега по-скоро ограничава възможностите на хардуерните дизайнери да предложат повече подобрения.
Друго такова решение на компанията е смяната на порта на iPhone с изцяло нов, което доведе до неудобството потребителите да не могат повече да използват старите си аксесоари на Apple.