Най-големият стартъп на Корея роди нов милиардер
И има област, в която компанията изпреварва дори Amazon

© ECONOMIC.BG / Coupang
~ 2 мин.
Бом Ким едва ли е мечтал да стане краля на електронната търговия в Южна Корея, но това го превърна и в милиардер. Coupang, която Ким основава, е най-голямата компания за електронна търговия в страната. Тя наскоро обяви, че е набрала 2 млрд. долара от фонда на SoftBank Vision Fund. Това вдига оценката на компанията на 9 милиарда долара, което я прави най-скъпия стартъп в Южна Корея.
И също така е достатъчно, за да превърне Бом Ким в най-новия милиардер в Южна Корея.
Ким и Coupang обаче са успели да постигнат нещо, което Джеф Безос и Amazon все още се опитват да разберат. Coupang предлага продажби по заявка с доставка през същия ден. Amazon едва наскоро пусна тази услуга на някои пазари.
Coupang, която е основана значително по-скоро от американския гигант - през 2013 г., успя да предложи доставка през същия ден за забележително по-малкото време в бизнеса, отколкото Amazon.
Бом Ким е роден в Сеул и от 7-годишна възраст прекарва голяма част от живота си в чужбина. На 13 г. той отива в пансион в Масачузетс. Тренира атлетика и борба. Когато идва време за колеж, Ким отива в Харвард, където започва да прави студентско списание, наречено Current. Newsweek купува списанието през 2001 г., една година след завършването на Ким. Той е бил и стажант в изданието New Republic.
Ким се записва в Харвардското бизнес училище през 2010 г., но напуска година по-късно. Завладян е от манията на електронна търговия и иска да започне собствен бизнес в Сеул. По това време Groupon е във вихъра си, а Ким се насочва към модела на дневна търговия. Coupang става 30-ият клон на Groupon в Южна Корея. Ким регистрира дружество с ограничена отговорност в САЩ, за да улесни набирането на пари от американски инвеститори. Харчи близо един милион за реклама. Въпреки това скоро научава, че ежедневните сделки са неприятен бизнес модел. Запазването на клиентите е почти нулево.
До лятото на 2013 г. Ким превръща Coupang в сайт в стила на e-Bay, докато експериментира с истинска електронна търговия. Две години по-късно фирмата има 400 милиона щ. долара капитал от гигантите в Силициевата долина - фондовете за инвестиции Sequoia Capital и BlackRock. Ким инвестира повече от милиарда долара в логистичната инфраструктура.
И също така е достатъчно, за да превърне Бом Ким в най-новия милиардер в Южна Корея.
Ким и Coupang обаче са успели да постигнат нещо, което Джеф Безос и Amazon все още се опитват да разберат. Coupang предлага продажби по заявка с доставка през същия ден. Amazon едва наскоро пусна тази услуга на някои пазари.
Coupang, която е основана значително по-скоро от американския гигант - през 2013 г., успя да предложи доставка през същия ден за забележително по-малкото време в бизнеса, отколкото Amazon.
Бом Ким е роден в Сеул и от 7-годишна възраст прекарва голяма част от живота си в чужбина. На 13 г. той отива в пансион в Масачузетс. Тренира атлетика и борба. Когато идва време за колеж, Ким отива в Харвард, където започва да прави студентско списание, наречено Current. Newsweek купува списанието през 2001 г., една година след завършването на Ким. Той е бил и стажант в изданието New Republic.
Ким се записва в Харвардското бизнес училище през 2010 г., но напуска година по-късно. Завладян е от манията на електронна търговия и иска да започне собствен бизнес в Сеул. По това време Groupon е във вихъра си, а Ким се насочва към модела на дневна търговия. Coupang става 30-ият клон на Groupon в Южна Корея. Ким регистрира дружество с ограничена отговорност в САЩ, за да улесни набирането на пари от американски инвеститори. Харчи близо един милион за реклама. Въпреки това скоро научава, че ежедневните сделки са неприятен бизнес модел. Запазването на клиентите е почти нулево.
До лятото на 2013 г. Ким превръща Coupang в сайт в стила на e-Bay, докато експериментира с истинска електронна търговия. Две години по-късно фирмата има 400 милиона щ. долара капитал от гигантите в Силициевата долина - фондовете за инвестиции Sequoia Capital и BlackRock. Ким инвестира повече от милиарда долара в логистичната инфраструктура.
Новият капитал от SoftBank ще бъде използван за поддържане на технологични платформи, които ще позволят по-бързи доставки, система за плащане с едно докосване и функция за изкуствен интелект за осигуряване на препоръки за покупка.
Южна Корея има вторият най-голям БВП в Азия. Почти всички потребители използват смартфон и високоскоростна мрежа. Половината от населението на страната живее във и около Сеул, което улеснява Coupang да изпълнява впечатляващото си постижение за доставка на същия ден.