Най-опасният град за жени пуска за тях безплатен обществен транспорт

Целта е те да пътуват безопасно

Най-опасният град за жени пуска за тях безплатен обществен транспорт

Официалната индийска столица Ню Делхи пуска безплатен градски транспорт за жени, за да ги защити.  Още през юни кмета на столицата обяви, че Ню Делхи ще се превърне в първият град, обособил безплатен градски транспорт за жени. Идеята се поражда след сериите от инциденти с жени и „приза“ на града от 2018 година- “ „най-лош град за жени“. Това предизвиква управниците да осигурят на работещите жени повече сигурност, когато пътуват към работното си място.

Най-сигурният транспорт в града остава метрото, което дава сигурност на жените заради постоянната охрана на входовете и изходите. Ню Делхи разполага и с широка автобусна мрежа, а метрото с дължина 231 мили е два пъти по-голямо от това на Вашингтон. Тези условия ще осигурят на жените безопасност и ще ги спрат да се предвижват пеша или по улиците със слабо осветление нощем.

Според кмета на града Арвинд Кейривал, основната мисия на неговото управление е да защити жените и да ги мотивира да работят. Страната е водеща и в негативната класация за участието на жените в работната сила. Кейривал смята, че тази важна стъпка в управлението му може да възстанови негативната репутация на страната, споделя той за изданието The Washington Post. Според него цената на транспорта може да е решаващ фактор за избора на жените дали да работят, тъй като понякога се налага да пътуват на дълги разстояния от дома.

Решението за безплатния транспорт ще е от полза за учениците и студентите от женски пол. След фаталното изнасилване на студентка в автобус от градския транспорт през 2012 година, предвижването на студентите също не е безопасно. Така транспорта ще се превърне в обществено благо и защитник на населението. 

Критиката към решението не е избегната, като най-широко разпространената теория е, че това е трик на местното управление, за да си подсигури властта за следващия мандат. Други критици посочват, че тази мярка е дискриминационна и ощетява мъжката чат от населението на Делхи. Служителите на метрото от своя страна са изпратили писмо до индийския премиер с молба да отмени наложените промени, защото според тях това ще доведе столичното метро на Индия в несъстоятелност. Метрото в Ню Делхи е със сериозен икономически спад след покачването на цената при пътуване от 2017 година.

Въпреки това основна мисия за транспорта в Ню Делхи ще е да следва примера на някои от най-добре развитите столици в Европа. Добър пример за развитието на обществения транспорт е столицата на Естония – Талин, която през 2013 година направи обществения транспорт безплатен за всички жители на града. А кабинетът предвижда плана за безплатен транспорт да се развие в цялата страна. За последните години столицата е отчела значителен ръст в употребата на обществения транспорт, най-вече от жителите с ниски доходи.

Коментари: 0