Най-върховният стимул е да знаеш, че си полезен

„Евромаркет Груп“ АД е една от компаниите, заставащи зад инициативата на PwC „Твоите 25 причини да избереш България“

Най-върховният стимул е да знаеш, че си полезен
Боряна Радева е един от главните мениджъри на "Евромаркет Груп" АД - най-голямата българска компания за строителна и индустриална техника в страната. Живее и учи в Куба, а след завръщането си в България завършва "Икономика на промишлеността" и "Право" в УНСС (ВИИ „Карл Маркс“). След дипломирането си работи в задграничната дирекция на индустриалния конгломерат КЗУ – тогавашен монополист в производството на резервоари, танкери и цистерни, с големи обекти в Чехия, Кувейт, Бруней и др. Заедно с Димитър Илчев основава "Евромаркет" през 1992 г. Днес компанията е работодател на повече от 650 души.
„Евромаркет Груп“ АД е една от компаниите, заставащи зад инициативата на PwC „Твоите 25 причини да избереш България“.


- Каква е дейността на Вашата компания?

- "Евромаркет" е търговско-инженерингова компания с 25-годишен опит, специализирана в доставката на строително и индустриално оборудване, като предлагаме още доставка, пуск на машините, обучение на служители, сервиз и т.н. Работим с десетки световни производители, сред които Komatsu, Toyota Material Handling, Lincoln Electric, Gedore, Manitou, Gardner Denver и много други. Имаме офиси в 9 регионални града и няколко европейски държави.

- Кои са най-наболелите проблеми, с които се сблъсквате във Вашия сектор?

- Икономиката днес е в подем, планират се и се изпълняват множество големи инфраструктурни и индустриални обекти, затова не мисля в негативна насока. В момента предизвикателството пред нас е да откликваме навреме на растящите потребности на нашите клиенти и да бъдем близо до бизнеса им. Съсредоточили сме се върху това да организираме доставките в срок, да инсталираме машините си бързо и да имаме достатъчно сервизни екипи, за да осигуряваме качествена 24-часова поддръжка на доставеното оборудване.

- Защо решихте да подкрепите инициативата на PwC България?

- От една страна, защото можем да бъдем полезни - в "Евромаркет" работят изключително интелигентни, добре образовани, стойностни хора, истински професионалисти, сред най-добрите в своята област. Попаднал сред тях, един млад човек може да научи много, да придобие реална представа за състоянието на българската икономика, да работи с най-големите предприятия в страната и да създаде контакти. Средата в компанията е изключително динамична и предизвикателна, а технологиите за строителството и индустрията, които внасяме - безкрайно интересни. Другата причина, поради която заставаме зад кампанията на PwC "Твоите 25 причини да избереш България", е, че инициативата осветява един проблем, за който много се говори, а малко се прави. Участието ни е само първата крачка от един дълъг път, който и бизнеса, и държавата трябва да извървят.

- Смятате ли, че компаниите трябва да участват активно в подготовката на кадрите за пазара на труда?

- Абсолютно. За съжаление, в България все още действаме на принципа всеки да се спасява поединично. Много компании предлагат стажове за студенти, но ни липсва цялостна визия за съвместна работа, липсва комуникация между бизнеса и учебните заведения и бизнеса и държавата. Отговорността за справянето с този проблем е колективна и е нужно да работим в синхрон, за да го решим.

- Как според Вас трябва да се стимулират квалифицираните кадри, за да останат в България?

- С възможности за развитие, кариера, финансова стабилност - по тях човек измерва професионалния си успех. За да ги постигнеш обаче, трябва да тръгнеш от първото стъпало - да бъдеш добре обучен, да не се щадиш, за да се изкачваш малко по малко нагоре и да надграждаш уменията си. Пътят е много дълъг и не всеки е мотивиран да го извърви. Затова може би трябва в университетите да влизат повече успели хора, политически, стопански и културни лидери, които да говорят за истинските неща така, както реално стоят - и за постиженията си, и за трудностите, които са преодолели, колко са били полезни за себе си и за обществото. За мен лично това е най-върховният стимул - да знаеш, че си полезен. Това вече е личен успех. Аз всеки ден отивам на работа с нагласата, че съм там, за да решавам чуждите проблеми. И всеки ден имам силата отново да се изправям пред ежедневните предизвикателства и да бъда победител. Това е есенцията. В момента, в който постигнеш такова мислене, вече си силен и успял мениджър.

Интервюто е част от кампанията "Tвoитe 25 пpичини дa избepeш Бългapия" на "Прайсуотърхаускупърс България" ЕООД (PwC Bulgaria), в която Economic.bg е партньор.
Коментари: 0