Няма пасажери, но има пратки: Стари пътнически самолети се превръщат в товарни

Експерти в бранша очакват броят на преобразуваните самолети в световен мащаб да се увеличи с 36%

Няма пасажери, но има пратки: Стари пътнически самолети се превръщат в товарни

Снимка: БТА

1012 ~ 2 мин. четене

От Air Canada до китайската CDB Aviation - авиокомпаниите бързат да превърнат по-старите пътнически самолети в товарни, тъй като сме свидетели на невиждан бум в онлайн търговията, както и на огромен срив в стойността на самолетите заради пандемията.

Това създаде огромна възможност за компаниите да преобразуват пътнически в товарни превози, включително Singapore Technologies, Engineering Ltd, Israel Aerospace Industries и базираната в САЩ Aeronautical Engineers Inc.

Фирмата за авиационен анализ Cirium очаква броят на преобразуваните самолети в световен мащаб да се увеличи с 36% до 90 самолета през 2021 г. и до 109 самолета през 2022 г.

Пазарната стойност на 15-годишните самолети е спаднала с 20 до 47% от началото на годината в зависимост от модела, според консултантска фирма Ishka, което прави конвертирането на товарни превози по-привлекателно, пише Reuters.

Air Canada се стреми да преобразува няколко от своите Boeing Co 767, руската S7 Group придобива първите си 737-800 преработени товарни кораба от лизингодателя GECAS, а лизингодателят CDB Aviation е поръчал две конверсии на Airbus SE A330 от съвместното предприятие на ST Engineering EFW с Airbus.

През 2020 г. се наблюдава рекордно високо използване на товарни самолети и нашето мнение е, че пандемията е ускорила започналата отдавана промяна в насока повече онлайн поръчки, заяви изпълнителният директор на CDB Aviation Патрик Ханиган.

Boeing заяви, че превозените товари от него са се увеличили с 40% през септември и прогнозира, че повече от 60% от товарните доставки през следващите 20 години ще се извършват от преобразувани самолети.

Преобразуването ще помогне до някаква степен на авиокомпаниите да компенсират натрупаните загуби заради огромният спад в пътническите полети.

Подобни преобразувания обикновено струват милиони долари и отнемат три до четири месеца, каза президентът на ST Engineering Aerospace Джефри Лам. Компанията му увеличава капацитета си, като планира да преобразува поне 18 самолета A321 през следващата година.

Израелската IAI пък обяви, че може да конвертира 18 или повече 767s годишно. „Инвестираме много усилия, за да отговорим на пазарното търсене“, каза Йосеф Меламед, генерален мениджър на авиационната група на IAI.

Това, което се случи с избухването на коронавируса, значително намали търговските полети, международните полети спаднаха до почти нула, казва той. Така че единственото решение за превоз на товари и с тенденцията хората да остават вкъщи, поръчвайки онлайн, са товарните самолети

Подкрепи Economic.bg