Нови „паяци” за колите тръгнаха в София
Те вече ще работят не само по подадени сигнали

© ECONOMIC.BG / Economic.bg
~ 2 мин.
В София вече са пуснати новите „паяци” на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) за вдигане на неправилно паркирани автомобили. Още вчера са били пуснати 4 от новите машини, а днес ще са в движение всички, закупени от дружеството – общо 10.
„С новите „паяци” в града ще се движат общо 18 тежкотоварни автомобила на ЦГМ. От старите 14 ще оставим 8, а другите ще ги бракуваме, тъй като те непрекъснато се развалят и изискват да се правят необосновани разходи за ремонт. Ще назначим и допълнителни екипи. С тях ще може да санкционираме повече нарушители. Два от новите „паяка” ще могат да репатрират по-тежки автомобили, както и джипове”, каза пред БГНЕС Румяна Милова, член на Управителния съвет на ЦГМ.
По думите ѝ досега „паяците” са работели само по подадени сигнали, но от днес това вече се променя и те ще обикалят из града в търсене на нарушители. Според Милова най-много нарушения има по велоалеята при болница „Токуда“, бул. „Джавахарлал Неру“ в „Люлин“, по бул. „Тодор Александров“ при 32-ро училище, по бул. „Симеоновско шосе“, в „Студентски град“, както и на други места в града.
От ЦГМ обещават съвсем скоро да решат и проблема с паркирането на забранени места каквито са паркове, градинки, велоалеи и пр. Според тях нарушителите си позволяват да спират на такива места, защото знаят, че дружеството разполага с малко репатриращи автомобили и в задръстванията трудно може да се придвижат до мястото, което от днес обаче се променя, обяснява Милова.
Тя каза още, че се подготвят и нови санкции за шофьорите, които сами свалят скобите от автомобилите си, поставени им при извършено нарушение в зоните за платено паркиране. Всеки водач, на чиято кола е монтирана скоба, но той я е счупил и свалил, после ще трябва да плати 30 лева първоначална глоба, която и сега се начислява при поставяне на скоба. Също така обаче ще трябва да си заплати и престоя в зоната, дори автомобилът на нарушителя през този период да не е бил там, а да е бил прибран, както и щетата по скобата, която струва 200 лева. Цената за зоната ще се плаща и за всеки следващ ден нарушение. Всичко това се предвижда в промени в наредбата за движение в София, които предстои да бъдат гласувани от Столичния общински съвет.
„С новите „паяци” в града ще се движат общо 18 тежкотоварни автомобила на ЦГМ. От старите 14 ще оставим 8, а другите ще ги бракуваме, тъй като те непрекъснато се развалят и изискват да се правят необосновани разходи за ремонт. Ще назначим и допълнителни екипи. С тях ще може да санкционираме повече нарушители. Два от новите „паяка” ще могат да репатрират по-тежки автомобили, както и джипове”, каза пред БГНЕС Румяна Милова, член на Управителния съвет на ЦГМ.
По думите ѝ досега „паяците” са работели само по подадени сигнали, но от днес това вече се променя и те ще обикалят из града в търсене на нарушители. Според Милова най-много нарушения има по велоалеята при болница „Токуда“, бул. „Джавахарлал Неру“ в „Люлин“, по бул. „Тодор Александров“ при 32-ро училище, по бул. „Симеоновско шосе“, в „Студентски град“, както и на други места в града.
От ЦГМ обещават съвсем скоро да решат и проблема с паркирането на забранени места каквито са паркове, градинки, велоалеи и пр. Според тях нарушителите си позволяват да спират на такива места, защото знаят, че дружеството разполага с малко репатриращи автомобили и в задръстванията трудно може да се придвижат до мястото, което от днес обаче се променя, обяснява Милова.
Тя каза още, че се подготвят и нови санкции за шофьорите, които сами свалят скобите от автомобилите си, поставени им при извършено нарушение в зоните за платено паркиране. Всеки водач, на чиято кола е монтирана скоба, но той я е счупил и свалил, после ще трябва да плати 30 лева първоначална глоба, която и сега се начислява при поставяне на скоба. Също така обаче ще трябва да си заплати и престоя в зоната, дори автомобилът на нарушителя през този период да не е бил там, а да е бил прибран, както и щетата по скобата, която струва 200 лева. Цената за зоната ще се плаща и за всеки следващ ден нарушение. Всичко това се предвижда в промени в наредбата за движение в София, които предстои да бъдат гласувани от Столичния общински съвет.