Онлайн коледните партита – тенденцията, която завладя бизнеса

Това е част от новата реалност, с която и бизнесът, и служителите трябва да свикват

Онлайн коледните партита – тенденцията, която завладя бизнеса

Снимка: Pixabay

Александра Сотирова-Делчева Автор: Александра Сотирова-Делчева

Тази година определено е различна заради пандемията от Covid-19. Тя промени ежедневието ни, навиците ни, премести офиса в хола на дивана, отдалечи ни от семейство, приятели и колеги. В края на годината много от компаниите вероятно ще пропуснат традиционните коледни партита, но и много от тях ще изберат тяхна алтернатива – онлайн тържествата.

Тази тенденция се появи принудително през 2020 г. - събития, конференции и срещи се провеждаха онлайн, а сега и любимите на всички празнични събирания също може да са в такъв формат. Подобен вид партита се организират и от български компании и се оказва, че за тях има и не малко клиенти.

Партито ще е онлайн

Виртуалните коледни партита са празнични тържества за офиси, които работят онлайн заради пандемията и се провеждат чрез платформи за видео срещи като Zoom, Skype или WebEx. Тези празненства позволяват на отдалечени колеги да се събират, свързват и изграждат колегиалност, докато се наслаждават на празнични игри, традиции и забавления. Те включват онлайн забавления, игри, викторини, споделяне на спомени и снимки. Ако има по-големи бюджети, могат да се включат и подаръци, кетъринг и др. С цялата тази логистика може да се наеме специализирана компания, която да организира събитието.

„До момента не се е налагало да работим в тази посока, преди сме правили телеконферентни събития, но при тях идеята е била да са с по-интересен интеракт, докато сега по-скоро е обратното и е приоритетно да се случват нещата по този начин“, разказа пред Economic.bg Владимир Николов, управител и собственик на агенция за организация на частни и корпоративни събития project7events.

Като плюс на алтернативното парти той отчита, че чрез този тип събития големи фирми биха могли реално да включат абсолютно всички свои служители, защото до момента се събират само част от тях. Ако например фирмата има 4000 служителя оптимумът, който може да се получи на живо е около 1000 - първо заради липсата на подходящи локации, второ – много хора са от провинцията и трябва да се плащат нощувки, което значи и много високи бюджети. Затова обикновено в такива случаи се правят малки партита на локално ниво.

Хиляди трябва да се ангажират с монитора

Въпреки плюсовете на онлайн офиса, експертите казват, че той до голяма степен унищожава колегиалните отношения и комуникацията се е загубила, затова идеята на онлайн партита не е да са поредното влизане в интернет и чатене, а наистина хората да участват. Ние ги караме да правят неща, които да им напомнят, че са част от един колектив.

Голямото предизвикателство пред онлайн ивентите е това по какъв начин хората да участват. Ако не се измисли достатъчен вариант за ангажираност на хората се получава така все едно вие сте си пуснали новогодишна програма по телевизията и не се случва нищо, казва експертът. „Затова и препоръчваме на клиентите да се обърнат към професионални услуги, а не те самите да мислят. Трябва да се намери начин, по който да се включи и публиката, защото има много опции чрез различни платформи как да се направят различни програми, игри, куизове, при по-високи бюджети могат да се изпратят неща предварително.“

Партита имат за цел не просто забавление, но и тиймбилдинг елемент, който е изключително важен, особено в момента.

Николов даде един пример за това как могат да се ангажират служителите и офлайн. Например като получат красиво опаковано бутилка вино, рецепта за греяно вино, подправки и съд, в който да го приготвят. „По този начин получават нещо, което е от техния работодател и се чувстват уважени и незабравени и е нещо, което се ангажират да приготвят преди партито онлайн.“

Колко струва

Николов обясни, че цената за около 3000 човека и тази за 300 може да не се различава особено, без да се включват подаръците. Причината е, че техническите изисквания, наемът на студиото, артистите, които ще участват, сценарият, осветлението, брандингът и др., всичко това независимо за колко души е трябва да се случи. Базисно офлайн събитие за 1000 човека е около 30 хил. лв., докато при онлайн събитие, в което могат да участват всички около 3000 човека, при базисни условия ще струва 10-12 хил. лв. Клиенти за организацията на такъв тип събития са най-често банки, ИТ и софтуерни фирми. Големи компании, чието политика от началото на пандемията беше хоум офсът.

Тези онлайн партита са много добра алтернатива за хората да се видят и да си кажат ние все още сме заедно. Това е ключовото съобщение, което ние изпращаме, когато комуникираме с клиенти, които се питат защо да направя такова събитие, казва Владимир Николов.

„Нашият бранш е най-силно засегнат от всички рестрикции заради пандемията. Ние ставаме все по-креативни и успяваме да измисляме варианти, чрез които да забавляваме хората и онлайн през техните монитори“, допълва той. Според него това ще е и типът събития, които ще се провеждат до началото на лятото и такива от хибриден характер. Онлайн вариантът обаче ще се запази като доста предпочитан формат, тъй като той спестява и от бюджетите.

Коментари: 0