Онлайн търговията заличава физическите магазини
Почти един на всеки единадесет магазина в САЩ ще затвори през идните пет години, сочи анализ на UBS

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Американските търговци на дребно могат да затворят десетки хиляди магазини дори след затихването на пандемията, тъй като купувачите продължават да предпочита електронната търговия, според доклад на финансовата институция UBS Group, предава Bloomberg.
Приблизително един на всеки 11 магазина ще затвори през следващите пет години, като магазините за офис консумативи, спортни стоки и облекло ще бъдат сред най-засегнатите, според данните. При най-лошия сценарий над два пъти повече магазини – общо около 150 хил., може да затворят през този период.
„Трайното наследство на пандемията е, че онлайн продажбите рязко се наложиха и очакваме тази тенденция да продължи“, се посочва в доклада на UBS, водени от Майкъл Ласер.
За да оцелеят, американските магазини насочиха вниманието си към онлайн операциите, след като COVID-19 принуди физическите места да бъдат временно затворени. Дори след разхлабване на мерките и отварянето на обектите, посетителите са избрали да пазаруват онлайн, се казва още в доклада. Посещаемостта в моловете, които са сред най-предпочитаните места на американците, е намаляла с около 30% спрямо година по-рано.
Над двадесет големи търговци на дребно са поискали защита от фалит миналата година, включително имена като J.C. Penney и Lord & Taylor.
Магазини, които продават дрехи, потребителска електроника и мебели за дома, вероятно ще бъдат сред едни от най-засегнатите обекти.
„Очакваме в тези сектори около 35 хил. магазина да бъдат затворени, но голямата катастрофа се очаква при търговците на офис оборудване. Прогнозите са, че около 45% от мрежите им от магазини може да бъдат затворени“, заявява Ласер.
Анализаторите установяват, че единствено търговците на авточасти запазват стабилност на пазара.