Още 2 млн. лв. за национална туристическа реклама
Финансирането се осигурява за сметка намаляването на разходите по друга бюджетна програма
Правителството одобри вътрешно-компенсирани промени на утвърдените разходи по области и политики/ бюджетни програми по бюджета на Министерството на туризма за 2015 г.
Те позволяват в рамките на ведомството да бъдат увеличени средствата за изпълнението на Годишната програма за национална туристическа реклама, предаде БГНЕС.
Финансирането се осигурява за сметка намаляването на разходите по бюджетната програма „Подобряване на политическите и регулациите в сектора на туризма“.
Средствата са необходими за представянето на България на 11 международни туристически изложение до края на 2015 г., за популяризирането на възможностите за културно-исторически туризъм в страната и развитието на регионалния маркетинг.
По последни данни на Националния статистически институт (НСИ) е регистриран спад от 11,3% на чуждите туристи у нас. Повече от 60% от чуждестранните посетители в Българияса от страни от Европейския съюз. Увеличение беше регистрирано при посщението на граждани от Обединеното кралство – с 9,2%, Чешката република – с 9,2%, Румъния – със 7,8%, Германия – с 5,4%, Гърция – с 1,5%, и други. Същевременно намаляват посещенията на граждани от Австралия – с 54,9%, Белгия – с 34,5%, Нидерландия – с 30,3%, Полша – с 18%, Франция – с 11,5%, и други.
В края на януари стана ясно, че за комуникационна кампания за реклама на туристически обекти ще бъдат заделени други 2 млн. лв. Те ще дойдат по Оперативна програма „Регионално развитие“. В рамките на проекта ще бъдат заснети 50 рекламни клипа, ще се излъчват реклами по националните телевизии, ще бъдат пуснати реклами в печатни издани. Предвижда се и изграждане на интернет сайт където да се помести информация за всеки един обект, като ще има и място за коментари и мнение от български туристи.