Основно чужди компании ще правят най-скъпия жп ремонт у нас

Отсечката между Елин Пелин и Костенец ще струва 1.2 млрд. лв. с ДДС

Основно чужди компании ще правят най-скъпия жп ремонт у нас
Автор: Вероника Тонева
Основно чужди компании с български партньори ще правят най-скъпия жп ремонт у нас – този на линията Елин Пелин – Костенец, който е разделен на три отсечки, съобщиха от Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Сумата е 1.2 млрд. лв с ДДС за трасе от 51 км, което включва 20 км тунели и 23 моста и виадукта. Задачата е много трудна само за местни компании, които до сега не са изграждали толкова сложно жп трасе, с което се обяснява голямото чуждо участие в търга. 

Финансирането е с пари по програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, а скоростта по трасето трябва да се увеличи на 160 км/ч. Освен съоръженията по жп линията ще бъдат ремонтирани и 5 жп гари.

Кои са победителите

Най-скъпият участък – лот 1 - е този от Елин Пелин до Вакарел с дължина 19.64 км. Той е спечелен от турското обединение "Джен-Дуй жп Елин Пелин" с цена от 498 млн. лв. без ДДС. Компанията Cengiz, част от обединението, е позната у нас със строителството на магистрала "Люлин", заедно с друга турска фирма - "Мапа". Освен това тя е строила новото летище в Истанбул и има редица международни проекти зад гърба си. 

Лот 2, от Вакарел до Ихтиман, се печели от обединението между италианската „Салчеф“ и българския му партньор „Гигастрой“ с цена от 126.8 млн. лв. без ДДС

Третият лот - Ихтиман до Костенец - отива при обединението „Булрейл 2018“, в което влизат китайската China Communications Construction Company и "Трейс – София". Учудваща е цената от 284 млн. лв. без ДДС, която е предложил консорциумът, различаваща се в много с класираното на второ място обединение между Strabag и „Джи Пи груп“.

От НКЖИ очакват договорите с компаниите изпълнители да бъдат сключени до края на февруари. 
Коментари: 0