95% от приходите на Google идват от реклама

Компанията с много нови проекти

95% от приходите на Google идват от реклама
452 ~ 3 мин. четене
Автор: Наталия Николаева

Около 95 % от приходите на Google идват от реклами. Компанията ще разчита основно на тях и в бъдеще, макар да има други източници на приходи като например месечен абонамент. Това заяви Парис Чайлдрес, мениджър бизнес развитие на Google за България, по време на лекция, представяща бизнес модела и новите планове на компанията, както и технологиите, които използва.

Припомняме, че през март Google регистрира дружество у нас. То обаче все още е много малко и официално се казва, че помага на местните компании да използват максимално ефективно онлайн услугите на гиганта. Чайлдрес изрази желание за разрастване, но „това трябва да бъде оправдано и да започнем да правим приходи тук“. Той отказа да коментира слуховете относно бъдещо включване в Sofia Tech Park.

Чайлдрес спомена и някои от най-значимите нови проекти на компанията, предаде репортер на Economic.bg. Припомняме, че съвсем скоро, през август тази година, тя обяви, че променя оперативната си структура и ще стане част от холдинговата компания Alphabet Inc. По този начин Google се реорганизира в няколко по-малки компании.

Един от основните й проекти в момента са т.нар. коли без шофьори, Те вече пътуват по улиците на Калифорния, а скоро се очаква да се появят и в Европа.

Project loon пък има за цел да осигури достъп до интернет за над 4 млрд. души, които в момента не могат да се възползват от удобствата му. Според данни около 2/3 от населението няма възможността да ползва интернет и това са хора предимно в Африка, части на Азия и Южна Америка.

Един от най-амбициозните планове на гиганта е MAKANI Wind - генериране на ток от вятъра чрез енергийно енергийно хвърчило. Според сайта на Makani, хвърчилата на компанията генерират 50% повече енергия от традиционните турбини, а за изграждането им са нужни 90% по-малко материали.

Google не следва традиционния подход на  технологичната компания, при който решенията се взимат на едно място. Тя е организирана така, че да се разпръсне по целия свят и да се съобрази с местните условия и нужди, създавайки по-добри продукти“, сподели Чайлдрес.

По думите му компанията се стреми да направи всяка информация достъпна, а търсачката да работи навсякъде и по всяко време. За целта всички продукти са разработени на отворена платформа.

По време на лекцията си, той обърна внимание и на младите хора и възможностите им за развитие като част от екипа на Google. Ако се питате какъв е идеалният кандидат за работа в технологичния гигант, ето отговора. Той трябва да притежава 4 качества – лидерство, знания и умения в областта, когнитивни способности и “googleness”. Последното всеки разбира по различен начин, но за Чайлдрес то означава интерес и отдаденост към работата.

А кои са осемте принципа, които следва Google, за да е на върха?

1.       Наема страхотни хора

2.       Дава възможност за индивидуален принос на всеки от тях. Извън поставените им задачи, в 20 % от времето си служителите работят по допълнителни проекти по техни идеи. Така се е родил Google Translate например.

3.       Добра комуникация и ясна визия за бъдещето, която да е споделена с екипа

4.       Адаптация – „Компанията не убива лошите идеи, а се стреми да ги превърне в добри“, подчерта Чайлдрес.

5.       Стремеж към бързо развитие – така например първият работещ прототип на Google Glass е била измислена за 15 минути!

6.       Всички решения се взимат на базата на данни

7.       Потребителите са преди парите – още от средата на 90-е години Google осъзнава важността на това послание и така продължава да е успешна

Подкрепи Economic.bg