Panasonic разработва нова батерийна клетка за Tesla
Целта е с новата технология да се увеличи капацитетът за съхранение и да поевтинее производството
Panasonic Corp разработва нова батерийна клетка за Tesla Inc, базирана на новия формат на американския производител на електромобили. Новата акумулаторна клетка на компанията - по-голям цилиндричен формат, наречен 4680, може да съхранява повече енергия и е по-лесна за изработка - това е от ключово значение за постигането на целта да се намалят наполовина разходите за батериите и да се увеличи производството им почти 100 пъти до 2030 г.
„Имаме значително ноу-хау за тази батерия“, заяви финансовият директор на Panasonic Хироказу Умеда по време на брифинг, на който компанията отчете 11% увеличение на оперативната печалба за второто тримесечие, надминавайки прогнозите на анализаторите. „Започнахме да работим по него веднага след Деня на батерията на Tesla (през септември), а също така се подготвяме да създадем паралелна производствена линия“, добави той.
Решението на Panasonic да работи върху новата клетка за Tesla идва, тъй като бързите продажби на електрическите коли на американската компания са увеличили печалбите в тяхното съвместно предприятие за батерии в Невада. Няколко години подред имаше производствени проблеми и закъснения в американския партньор.
Умеда също заяви, че компанията е решила да стартира допълнителна производствена линия във фабриката в Невада през следващата година, като увеличи общия капацитет на централата с около 10% до 38-39 гигаватчаса (GWh) годишно. „Целим марж на печалба от около 5% в нашия бизнес с батерии на Tesla в рамките на две до три години“, добави той.
Оперативната печалба на Panasonic за третото тримесечие нарасна до 92.8 млрд. йени (886.34 млн. долара), в сравнение с 83.9 млрд. йени преди година.
Tesla заяви, че планира да произвежда собствени акумулаторни клетки в няколко автоматизирани завода по целия свят, но също така ще продължи да използва съществуващите си доставчици на клетки - Panasonic, LG Chem от Южна Корея и китайската Contemporary Amperex Technology Co.
С усъвършенствания дизайн на акумулаторните клетки и новите производствени процеси, изпълнителният директор на Tesla Илон Мъск обеща да намали разходите за батериите наполовина и да създаде „достъпен” електрически автомобил след няколко години, въпреки че експертите се усъмниха колко бързо могат да бъдат внедрени.