Пикадили открива нови магазини в молове и търговски центрове
Насочваме се по-платежоспособните клиенти, заяви Таня Косева-Бошова
Таня Косева-Бошова е изпълнителен директор на Пикадили от юни 2014 г. Преди това тя бе изпълнителен директор на офис комплекса European Trade Center, който се намира до The Mall на бул. "Цариградско шосе" в столицата. В продължение на няколко години Таня Бошова управляваше компанията за инвестиции в недвижими имоти "Лендмарк". Екипът на Economic.bg разговаря с нея за бъдещите планове за развитие на веригата Пикадили.
- Миналата седмица обявихте, че Пикадили се преструктурира и закрива търговските си обекти в по-малките градове в страната. Кое налага тази промяна?
Това е част от новата стратегия на Пикадили за развитие. Магазините, които закрихме, нямаха добри финансови резултати, подходящи локации, не бяха удобни и видими за клиентите. Предприехме това, за да оздравим веригата и да се концентрираме в модернизирането на по-малък брой обекти, но предлагащи по-високо качество на клиентите. Закриването на магазини не означава, че няма да се разширявяме и да откриваме нови, но на по-подходящи локации и в големи търговски обекти.
- Разкажете ни малко повече за бъдещите ви планове.
Насочваме се към примиум сегмента на българския пазар и по-платежоспособните клиенти. Идеята ни е да обновим и да модернизираме интериора на магазините и да ги превърнем в модерно място за пазаруване. Тече ремонт на супермаркета в Сити Център София, предстоят ремонти в магазините ни в Сердика Център и Мол София, както и големите ни магазини във Варна. Искаме Пикадили да се превърне в предпочитаното и модерно място за пазаруване, което предлага най-широкия асортимент от стоки, уютна и модерна атмосфера, както и лично отношения към клиента. Искаме пазаруването при нас да бъде удоволствие и да задоволява нуждите дори на клиентите с най-изискан вкус, на които предлагаме не само пълен асортимент от стоки, но и стоки от високия сегмент, на които ние сме ексклузивни представители. Моделът на развитие е стилът на вече добре работещият Piccadilly Gourmet в Sofia Ring Mall.
- Защо избрахте да се концентрирате само в София и Варна?
Първият магазин на Пикадили е открит във Варна. Там веригата има силни традиции, разпознаваема е и се развива много добре. В София присъстваме в повечето молове. В големите градове са концентрирани клиентите, към които искаме да се насочим.
- Обявихте, че веригата ще се фокусира върху стоки от висок клас. Смятате ли, че има достатъчно голям пазар за подобен тип стоки у нас?
Да, в България има средна класа – работещи хора, които разполагат със средства, любопитни, модерни, пътуващи по света. Те са отворени за новото и все повече изграждат вкус към качествените и интересни продукти. Това е типът клиент, който искаме да привлечем и който да знае, че при нас ще намери това, което търси.
- Кои ще бъдат основните ви конкуренти?
Не бих искала да посочвам конкуренти. Клиентите на водещите вериги супермакети у нас не се различават съществено в изискванията си – те се интересуват от широката гама стоки, качествено обслужване и добри цени. Смятам, че сме достатъчно конкуретни да привлечем клиенти, които ще откроят Пикадили от другите вериги като мястото, което превръща пазаруването в удоволствие и престиж.
- Как ще се борите с останалите вериги, които предлагат по-достъпни цени и постоянни промоции?
Нямаме намерение да се борим с конкуренти на принципа на промоциите. Естествено, промоции ще присъстват и при нас. Но концепцията на Пикадали не е да привлича масовия клиент с продажба на продукти под себестойност, а напротив – да предложи по-скъп, но по-добър продукт с лично отношение към клиента. Хората, които ще ни търсят, ще знаят, че при нас могат да намерят любимата си марка кафе или екзотичен вид прясна риба, а не да ни избират само заради промоционалните цени.
- С колко магазина ще остане веригата?
Към момента веригата продължава да работи с 20 магазина, като имаме планове да откриване нови обекти, но без да правим компромиси с локацията, видимостта и удобството за нашите клиенти. Предвиждаме да открием още магазини в молове и в големите търговски центрове. Вече сме подписали и нов договор за наем в търговски център “Европа” близо до летище София.
- Какво ново да очакваме от Пикадили?
Вече сме лидер на пазара в предлагането на екзотични прясни риби и морски продукти. Акцентът ни е в ултра фреш продуктите – пресни плодове и зеленчуци, в богатите щандове за месо и месни деликатеси. Внасяме премиум продукти от различни марки – напр. австрийското кафе Movenpick, прясна паста и италианскки сосове на Buitoni, различни марки сирена, води и т.н. Ще увеличим персонала в магазините, тъй като за разлика от други вериги, ние имаме щандове с прясно месо, колбаси, морски дарове и риба, които изискват лично обслужване и отношение. За лоялните ни клиенти ще предложим ВИП карти. Нова възможност е онлайн пазаруването.
- Как оценявате бизнес средата у нас? Защо големите международни вериги бягат от България?
Не мога да коментирам международните вериги – пазара е еднакъв за всички участници в него. Трудностите идват от нелоялната конкуренция на фирмите в сивия сектор, които не плащат осигуровки, не издават касови бонове, купуват хранителни продукти с недоказан и негаратиран произход. Важна е ролята на държавата в контрола на такива компании, но и на самите граждани – да изискват повече от магазините, в които пазаруват. Модерната търговия в България се развива и с нея пада дела на сивата икономика – надяваме се някой ден тя да достигне нивата, които се наблюдават в развитите пазари.