Парите за туризма всъщност може да отидат за ваксинация

Новите мерки за сектора ще са готови след 10 дни

Парите за туризма всъщност може да отидат за ваксинация

Снимка: Красимир Свраков

1044 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Туристическият бизнес е готов да отстъпи заделените за него помощни 70 млн. лв. за стимулиране на ваксинацията. Това е една от идеите, които са били обсъдени на среща между браншовите организации, премиера Стефан Янев и министъра на туризма Стела Балтова. Очаква се държавата и браншът, който е сред най-засегнатите от ограниченията срещу COVID, заедно да изготвят новите инструменти в помощ на сектора. Мерките трябва да са готови до 10 дни. 

70-те милиона лева за подпомагане на туристическия сектор бяха предвидени в актуализацията на бюджета. По думите на служебния министър Стела Балтова бизнесът сам е поискал те да бъдат използвани за стимулиране на ваксинацията в държавата. Според бранша, обясни тя, средствата са недостатъчни за подпомагането на всички засегнати фирми – ефектът на практика би бил нулев и затова е по-добре да се насочат за ваксинация.

Всички имаме интерес туризмът да продължи да се развива и да останем „зелена“ дестинация“, обясни Балтова.

По думите й в срок до 10 дни ще се търси „пакет от документи, които да осигурят сигурността на посетителите в заведенията за хранене и туристическите обекти“. Нито тя, нито представителите на бранша дадоха повече детайли какво точно ще представлява той и дали става въпрос за сертификати за ваксинация.

Още от днес трябва да започне да се мисли в посока на финансовите мерки за 2022 г.“, коментира Балтова.

Ресторантьорският бранш остава в протестна готовност и продължава да работи въпреки забраната на здравния министър.

„Браншовите организации ще направим среща с новите министри на икономиката и финансите, за да споделим опасенията си и промени по мярката 60/40. В следващите дни ще депозираме нашите предложения в министерство на туризма, като ще вземем предвид европейските практики“, коментира председателят на БАЗ Ричард Алибегов.

Бизнесът настоява бюджетът на туристическото ведомство да бъде увеличен в частта му за маркетинг и реклама, за да може страната да е конкурентна на международните пазари.

Преди срещата премиерът Стефан Янев отбеляза, че трябва да започне да се мисли за подготовката на зимния сезон в страната, така че заетите в сектора да могат да работят спокойно, но и здравните мерки да бъдат прилагани адекватно. 

Подкрепи Economic.bg