Предизборно? Столичната община забеляза тежките и замърсяващи строителни камиони
Председателят на СОС Георги Георгиев инициира промени в Наредбата за контрола на движението, с които увеличава глобите
Няколко месеца преди местните избори Столичният общински съвет, чийто председател Георги Георгиев от ГЕРБ вероятно ще се кандидатира за кмет, забеляза претоварените и мръсни строителни камиони, които се движат из столицата, обслужвайки неспиращото строителство. За да се справи с този проблем, сега СОС ще разгледа предложение за промени в Наредбата за организация на движението на територията на Столичната община, с които трябва да се засилва контролът на Столичния инспекторат върху тежкотоварната техника около строителните обекти.
С измененията в Наредбата ще се увеличат санкциите за строителните фирми, като започват от 1000 лв. и стигат до 50 000 лв. за:
- отвеждането на води от строителните площадки по тротоарите и улиците;
- излизането от обектите без предварително почистена от специално изградено за това устройство ходова част;
- транспортирането на строителни отпадъци извън определения маршрут;
- смесване на земни маси с други строителни отпадъци;
- извършване на строително-ремонтни дейности на сгради/обекти без ограда.
В изпълнение на закона се предвиждат контролни механизми за реално прилагане на забраните, които и сега съществуват:
- замърсяването на уличните платна при транспорт на строителни отпадъци;
- натрупването на строителни отпадъци извън границите на обектите;
- запрашаването на въздуха при ремонтите;
- транспортирането на отпадъци в камиони без предпазни мрежи;
- изхвърляне на строителни отпадъци директно от етажите на строителните обекти.
С предлаганите промени се цели поддържане на чиста среда, запазване спокойствието на софиянци, както и повишаване качеството на атмосферния въздух, се посочва в мотивите към промените.
В Столичната община, Столичния общински съвет и районните администрации постъпват редица сигнали от граждани за камиони, които замърсяват пътните платна и тротоарите на излизане от строителните обекти. Разпиляването на строителни материали влошават градската среда, създават неудобство на гражданите и не на последно място са предпоставка за пътнотранспортно произшествие“, коментира председателят на СОС Георги Георгиев.
По неговите думи целта на промените е да се контролира чистотата на въздуха, като се "развържат ръцете" на Столичния инспекторат да контролира по-строго миенето на камионите, които извозват от строежите всеки ден материали, а калта по гумите им после става прах, който дишат всички жители на столицата.
Моля, гражданите да подават сигнали за всяко нарушение, което видят. Само чрез санкции и контрол на терен можем да се справим с нарушителите“, казва още Георгиев.
Новата наредба е съобразена със съдебна практика по дело, формирано по жалба на заинтересовани страни от строителния бранш и цели да въведе ясни правила и повече възможности за контрол от общината.