Признаци на живот за Apple отвъд iPhone
Компанията бележи ръст на приходите въпреки отслабващите продажби на водещия си продукт

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Apple е успешно калена в предпразничните бури, пише Quartz и обръща внимание, че финансовите резултати на компания за третото тримесечие на 2019 г. подсказват, че за светлото ѝ бъдеще има надежда и отвъд зависимостта от топ продукта ѝ iPhone.
Тримесечието от юли до септември по традиция е по-слабо за Apple. Компанията представя своите нови смартфони през септември и те влизат в продажба едва през октомври, след края на отчетния период. Това означава, че търсенето на iPhone, било то добро или не, изобщо няма как да се отрази на финансовите резултати. Гигантът от Купертино все пак записва солидно тримесечие.
Apple отчете рекордни тримесечни приходи за периода юли-септември в размер на 64 млрд. долара, което е с 2% повече в сравнение със същото тримесечие на 2018 г. Новината отразява общата тенденция за компанията в последно време, а именно, че продажбите на iPhone намаляват, но приходите от услуги растат. Изглежда, че стратегията на Apple да залага все повече на абонаментните услуги, работи.
Продажбите на iPhone, все още основен двигател за Apple, продължават да намаляват на годишна база. Те са донесли на компанията приходи от 33.36 млрд. долара в сравнение с 36.76 млрд. долара през миналата година. Това е спад от 9.2%.
От друга страна, Apple съобщава, че е достигнала рекордно високи резултати за бизнеса си с услуги, който ѝ е донесъл 12.5 милиарда долара през тримесечието юли-септември. За сравнение през предходното те са били 11.46 млрд. долара, а през третото на миналата година – 10.6 млрд. долара.
По думите на Apple абонаментните услуги на компанията вече имат 450 млн. платени акаунта, докато през същия период на миналата година те са възлизали на 350 млн.
Приходите от Mac също са спаднали с близо 5% до 6.99 милиарда долара, въпреки че iPad (с 4.65 милиарда долара приходи) и устройствата за носене и аксесоарите за дома (с 6.52 милиарда щатски долара приходи) също бележат скок на годишна база.
Apple обяви и прогнозните си резултати за празничното тримесечие в сряда и от думите на главния изпълнителен директор Тим Кук става ясно, че се забеляза тренд към силни продажби на носимите устройства, включително на шумозаглушаващите AirPods Pro слушалки. Компанията очаква продажби от 85.5 до 89.5 млрд. долара.