Производството на самолети намалява с 24% заради „приземяването” на Boeing 737 Max
Данните са за месец юли

Снимка: Boeing
Световното производство на самолети е спаднало с една четвърт след "заземяването" на модела 737 Max на американския производител Boeing вследствие на двете фатални катастрофи.
ADS, британската лобистка група за аерокосмическо пространство, заяви, че 88 самолета са доставени през юли, което е с 24% по-малко от същия месец преди година. Спадът се дължи най-вече на намаленото производство на самолети като 737. Броят на машините, доставени през годината до момента, вече са достигнали 716, но това е с над 11% по-ниско, отколкото през 2018 г.
ADS наскоро намали прогнозата си за световните доставки на самолети през 2019 г. от 1789 до 1489.
Изпълнителният директор на ADS Пол Еверит заяви, че перспективата за Brexit без сделка влошава ситуацията за британските компании в аерокосмическия сектор, който е на стойност 36 млрд. паунда. Фирмите са похарчили около 600 млн. британски лири, подготвяйки се за крайния срок 29 март, като това число се очаква да нарасне преди новия краен срок - 31 октомври.
Аерокосмическата индустрия е сред най-активните в противопоставянето на излизането на Великобритания от ЕС без сделка. Airbus, най-голямата европейска аерокосмическа компания, предупреди, че ще обмисли затваряне на британски фабрики в случай на Brexit без сделка. „Никаква сделка остава най-лошият резултат за индустрията, тъй като много малки предприятия са особено уязвими“, казва Еверит.