Европейски бизнес организации искат промяна на пакет „Мобилност“
Задължението на шофьорите да се връщат обратно в страната си на четири месеца ще повиши нивата на CO2, се казва в становището им

© ECONOMIC.BG / Economic.bg/Архив
~ 1 мин.
Работодателски и индустриални асоциации от седем държави членки подкрепиха България пред Европейския парламент и ЕК в искането ѝ камионите да не се връщат задължително в страната на регистрация. Това е едно от най-спорните изисквания в пакета „Мобилност“. В позицията се посочва, че връщането, пък дори камионите да са празни, би навредило на всички страни, съобщи Българската стопанска камара (БСК).
Държавите, които досега подкрепиха България са Латвия, Полша, Литва, Естония, Румъния, Финландия и Швеция. А официалните лица, се събират в понеделник вечерта за трети и вероятно последен триалог, за да подпишат споразумението за част от правилата.
Спорната клауза в пакета „Мобилност“ се разглежда като гаранция за това, че шофьорите от по-бедните страни няма да бъдат принуждавани да обикалят из по-богатите държави членки, извършвайки безкрайни доставки.
Основният аргумент срещу тази мярка е, че празните курсове биха допринесли за по-високото атмосферно замърсяване, което би навредило във време на засилен политически натиск срещу борбата с климатичните изменения.
В средата на миналия месец министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, обяви, че 14 000 души са пряко засегнати в транспортния сектор и ако пакета „Мобилност“ бъде приет, без да бъде уважена позицията на България, те ще загубят работата си.
Припомняме, че в края на септември транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано тя отхвърли предложението той да бъде изтеглен от Еврокомисията.
Държавите, които досега подкрепиха България са Латвия, Полша, Литва, Естония, Румъния, Финландия и Швеция. А официалните лица, се събират в понеделник вечерта за трети и вероятно последен триалог, за да подпишат споразумението за част от правилата.
Спорната клауза в пакета „Мобилност“ се разглежда като гаранция за това, че шофьорите от по-бедните страни няма да бъдат принуждавани да обикалят из по-богатите държави членки, извършвайки безкрайни доставки.
Основният аргумент срещу тази мярка е, че празните курсове биха допринесли за по-високото атмосферно замърсяване, което би навредило във време на засилен политически натиск срещу борбата с климатичните изменения.
В средата на миналия месец министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков, обяви, че 14 000 души са пряко засегнати в транспортния сектор и ако пакета „Мобилност“ бъде приет, без да бъде уважена позицията на България, те ще загубят работата си.
Припомняме, че в края на септември транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано тя отхвърли предложението той да бъде изтеглен от Еврокомисията.