Как се провежда и колко струва кампания с фалшиви новини
50 хил. долара струва дискредитирането на журналист чрез фалшиви новинарски материали

Провеждането на едногодишна кампания с фалшиви новини струва около 400 хил. долара. Това разкрива доклад на компанията за киберсигурност Trend Micro, предава BBC. Проучването е базирано на ценови листи, поместени на сайтове, които провеждат кампании за дезинформация.
Цените включват създаването на фалшиви профили в социалните мрежи, писане на неверни новини и разпространяването им.
В своя доклад Trend Micro са разгледали руски, китайски, английски и близкоизточни сайтове, предлагащи всички видове услуги за манипулиране на социални мрежи, търсачки и новинарски организации.
Предлаганите услуги включват създаване на знаменитости, предизвикване на социални безредици, включително демонстрации, дискредитиране на журналисти и оказване на постоянен натиск върху провеждани избори или политически партии.
Някои от предлаганите услуги дават много подробни разбивки
за това, което може да бъде направено, за да се повлияе на политически дебат
или да бъдат манипулирани медиите.
Дискредитирането на журналист чрез фалшиви новинарски материали, които противоречат на текстовете на набелязания, струва 50 хил. долара. Въпросните неверни новини се популяризират чрез платени харесвания, повторни споделяния и коментари. Освен това се използват десетки хиляди ботове, които напълват потока в Twitter на журналиста с коментари, препращащи към вируси или публикуват силно критични коментари.