Руският самолетостроител „Сухой“ спря да съществува
Компанията, произвеждаща руските пътнически Сухой суперджет 100, се трансформира във филиал на „Корпорация „Иркут”
Руската
самолетостроителна компания АО „Гражданските самолети на Сухой“ (ГСС) прекрати
своето съществуване като самостоятелно юридическо лице и стана филиал на ПАО
„Корпорация „Иркут”. Едновременно с това ГСС стана част и от огромната ПАО
„Обединена самолетостроителна корпорация” (ОАК), но вече с промененото си име
„Регионални самолети”.
Трансформацията е част от реализацията на новата руска стратегия за обединяването на всички местни структури за производство на граждански самолети в единен Дивизион за гражданска авиация (ДГА). И като филиал на „Корпорация „Иркут” под новото си наименование „Регионални самолети” бившата ГСС ще продължи да произвежда пътническите самолети Сухой суперджет 100 (SSJ-100), както и да се грижи за тяхното техническо обслужване след продажбите, става ясно от съобщение на сайта на компанията.
Паралелно с това пък „Корпорация „Иркут” ще продължи разработването на своя супернов МС-21 (б.а. – Магистрален Самолет на ХХI век, който извърши първия си полет през 2017 г. и чието серийно производство ще започне към 2025 г. под наименованието Як-242).
Със сигурност новият филиал „Регионални самолети” ще продължи работата си по модернизирането както на своя пътнически самолет Сухой суперджет 100, така и на неговата бизнес версия. Както вече писа Economic.bg, компанията не получи нито една поръчка за SSJ-100 за тази година, поради което ще продължи да изпълнява само договора си за доставка на 100 самолета за „Аерофлот” до 2026 г. От услугите на SSJ-100 вече се отказа ирландската авиокомпания Cityjet, а мексиканската Interjet обяви, че продава всичките своите руски машини.