Руският самолетостроител „Сухой“ спря да съществува
Компанията, произвеждаща руските пътнически Сухой суперджет 100, се трансформира във филиал на „Корпорация „Иркут”

© ECONOMIC.BG / Wikipedia
Руската самолетостроителна компания АО „Гражданските самолети на Сухой“ (ГСС) прекрати своето съществуване като самостоятелно юридическо лице и стана филиал на ПАО „Корпорация „Иркут”. Едновременно с това ГСС стана част и от огромната ПАО „Обединена самолетостроителна корпорация” (ОАК), но вече с промененото си име „Регионални самолети”.
Трансформацията е част от реализацията на новата руска стратегия за обединяването на всички местни структури за производство на граждански самолети в единен Дивизион за гражданска авиация (ДГА). И като филиал на „Корпорация „Иркут” под новото си наименование „Регионални самолети” бившата ГСС ще продължи да произвежда пътническите самолети Сухой суперджет 100 (SSJ-100), както и да се грижи за тяхното техническо обслужване след продажбите, става ясно от съобщение на сайта на компанията.
Паралелно с това пък „Корпорация „Иркут” ще продължи разработването на своя супернов МС-21 (б.а. – Магистрален Самолет на ХХI век, който извърши първия си полет през 2017 г. и чието серийно производство ще започне към 2025 г. под наименованието Як-242).
Със сигурност новият филиал „Регионални самолети” ще продължи работата си по модернизирането както на своя пътнически самолет Сухой суперджет 100, така и на неговата бизнес версия. Както вече писа Economic.bg, компанията не получи нито една поръчка за SSJ-100 за тази година, поради което ще продължи да изпълнява само договора си за доставка на 100 самолета за „Аерофлот” до 2026 г. От услугите на SSJ-100 вече се отказа ирландската авиокомпания Cityjet, а мексиканската Interjet обяви, че продава всичките своите руски машини.