С още администрация: МТ прави нов опит за реклама на Черноморието
Министерството на туризма ще използва социалните си платформи като „мощен маркетингов инструмент“ за популяризация

© ECONOMIC.BG / Министерство на туризма
Министерство на туризма прави пореден опит за позиционирането на Черноморието като туристически продукт и за рекламирането му. Този път планът е затова да спомогне специализирано координационно звено по туризъм, което ще бъде създадено към Областна администрация Бургас.
То ще има задача да синхронизира усилията между държавата и черноморските общини за представяне на Южното Черноморие като общ туристически продукт. Новата структура ще работи съвместно с Министерството на туризма, като основен акцент ще бъде съгласуването на културни събития и туристически маршрути между общините, така че туристическият поток да се запазва и насочва целогодишно, а не да се разкъсва между конкуриращи се дестинации.
Инициативата беше обявена на пресконференция в Бургас с участието на министъра на туризма Мирослав Боршош, областния управител Владимир Крумов и кметовете на ключови морски общини – Несебър, Поморие, Бургас, Созопол, Приморско и Царево. Те се обединиха около необходимостта от създаване на обща стратегическа рамка за реклама на региона.
Фокусът ще бъде поставен върху популяризиране на местните културни и фестивални прояви като средство за удължаване на активния туристически сезон. Сред обсъжданите идеи са общ туристически календар, съвместни маркетингови кампании и позициониране на региона като фестивална дестинация чрез знакови събития като Spice Music Festival, „Аполония“, „Прим Фест“ и други.
Ако искаме да бъдем разпознаваеми на международната сцена, трябва да говорим в един глас. Южното Черноморие има огромен потенциал и богатство от събития, които могат да го изведат като цялостен туристически бранд“, заяви министър Боршош.
В плановете на Министерството на туризма са то да използва социалните си платформи и комуникационни кампании като „мощен маркетингов инструмент“ за популяризация на по-малко познати, но автентични локации и събития от региона.
Областният управител Владимир Крумов подчерта, че синхронът между общините е пътят към по-силно позициониране на региона. „Усилията за създаване на общ туристически бранд си заслужават. Всяка община има какво да покаже, но за да бъдем конкурентни, трябва да сме обединени“, каза той.
Новото координационно звено цели да създаде по-ефективна връзка между местната власт и централната администрация, да осигури логистична и комуникационна подкрепа при организиране на събития и да улесни участието на общините в национални и международни туристически инициативи.