Samsung разчита на Европа за разрастване на 5G бизнеса си
Южнокорейската компания е амбицирана да затвърди присъствието си на пазара на мрежово оборудване и за целта ще се фокусира върху Стария континент

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Samsung Electronics залага на Европа в опитите си да поддържа инерцията за растеж на своя бизнес с мрежово оборудване, каза старши изпълнителен директор пред Reuters. Фокусът върху Стария континент е стратегически и идва както на фона на разширяващото се разпространение на 5G, така и на отдръпването от водещия играч Huawei Technologies.
Южнокорейската технологична компания е номер 1 в света по отношение на чиповете с памет и смартфоните, но при 5G мрежовото оборудване тя се нарежда едва на пето място. Изпреварват я Huawei, Ericsson, Nokia и ZTE. По данни на пазарния анализатор Dell'Oro Group – Samsung държи 10-15% дял през първото тримесечие на 2021 г.
Ключови сделки напоследък обаче може да променят хода на играта. През септември бе обявено партньорството на Samsung с американския телекомуникационен гигант Verizon на стойност 6.6 млрд. долара, което бе последвано от контракт с японската NTT Docomo през март.
Впечатленията се промениха“, каза Вуджуне Ким, изпълнителен вицепрезидент на мрежовия бизнес на Samsung.
В момента Samsung провежда 5G изпитания с европейски телекомуникационни компании, като Deutsche Telekom в Чешката република, Play Communications в Полша и още една голяма европейска фирма, посочи Ким. Освен в Европа, Samsung се стреми да се разшири и на пазари като Индия, Австралия и Югоизточна Азия, стана ясно от думите му.
В момента бизнесът с мрежово оборудване е относително малка част от общия бизнес на Samsung, който през 2020 г. генерира 236.8 трлн. вона приходи (212.5 млрд. долара). От компанията посочват, че от въвеждането на 5G мрежата през 2019 г. в някои страни, броят на новите клиенти на нейното оборудване и системи нараства средно с 35% годишно.
В допълнение към разпространението на 5G, натискът на САЩ върху съюзниците му да изключат Huawei от 5G системите си отваря възможности пред конкурентите му да разширят пазарния си дял. Целта на Samsung е да влезе в топ 3 в този сектор, каза Ким, но без да дава времеви рамки.