Седмични новини за инфраструктура: Първият лот на „Хемус“ се отлага; Почвен проблем с АМ Русе – Велико Търново
Три компании искат да проектират връзката с летище Пловдив; Търси се еврофинансиране за мултимодалната гара „Обеля“
© ECONOMIC.BG / БТА
Година след откриването тунел „Железница“ ще се ремонтира
Почти година след откриването на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ асфалтовата настилка ще се кърпи. От понеделник се ограничава движението за всички моторни превозни средства в тръбата в посока Кулата, съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“.
Три компании искат да проектират жп връзката с Летище Пловдив
Трима участници проявяват интерес към поръчката на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ за проектиране на жп връзка с Летище Пловдив. Две български фирми, както и консорциум, в който участва и германска компания, са подали оферти в последния възможен ден за това – 20 януари.
Караджов търси еврофинансиране за мултимодалната гара „Обеля“
Министърът на транспорта Гроздан Караджов търси начини да осигури допълнително европейско финансиране за мултимодалната гара „Обеля“ в София. Освен това той иска да ускори и някои от големите инфраструктурни проекти, заложени в Програма „Транспортна свързаност“ 2021 – 2027 г.
Пускането на първия лот на „Хемус“ пак се отлага
Въпреки че има някакъв напредък при строителството на първия лот от магистрала „Хемус“ – между „Боаза“ и п.в. „Дерманци“, участъкът няма да бъде въведен в експлоатация в началото на тази година, както се очакваше. Новият срок за завършване на 15.4-километровата отсечка е юли 2025 г., става ясно от отговор на регионалния министър Иван Иванов.
Строителството на магистрала Русе – Велико Търново се натъкна на проблем с почвата
Проектът на обход на град Бяла, който се явява втори лот от магистралата между Русе и Велико Търново, трябва да бъде променен. Това се разбра от изказване на регионалния министър Иван Иванов, който направи инспекция на строителството, започнало в края 2023 г. Причината, по думите на министъра, са открити в процеса на работа льосови почви, т.е. нестабилни, характеризиращи се с високо съдържание на фин пясък и прахови частици.