Щатът Вашингтон съди Facebook

Заради неспазване на закон за политическите реклами

Щатът Вашингтон съди Facebook

Снимка: БТА

1384 ~ 1 мин. четене

Генералният прокурор на щата Вашингтон заведе второ дело срещу Facebook с мотива, че компанията за пореден път не е успяла да спази закона за прозрачност относно финансирането на политически реклами. Facebook вече плати 238 000 долара през 2018 г. за решаване на предишен спор относно политическата реклама в щата Вашингтон, припомня Reuters. По-късно същата година компанията увери, че ще спре да приема политически реклами, свързани с държавни или местни инициативи в щата, въпреки че все още позволява такива по “въпроси от национално значение”.

В изявление във вторник генералният прокурор на Вашингтон Боб Фъргюсън заяви, че Facebook продължава да продава стотици рекламни спотове на поне 171 държавни политически комитета от 2018 г. в нарушение на собствената си политика.

Фъргюсън казва, че Ad Library – базата данни на компанията за търсене, насочена към осигуряване на прозрачност около политическата реклама – предоставя известна информация за тези реклами, но не включва подробностите, изисквани съгласно закона на Вашингтон, като например името на лицето, което плаща за рекламите или тяхната точна цена.

Говорител на Facebook заяви, че компанията иска да работи с властите във Вашингтон за разрешаване на спора.

Компаниите в сферата на социалните медии започнаха да споделят повече информация за политическата реклама, след като американските разузнавателни агенции установиха, че Русия е таргетирала американските избиратели със съдържание в социални мрежи, включително реклами, за да се опита да повлияе на президентските избори през 2016 г. Русия отрече обвиненията.

Ad Library на Facebook е крайъгълен камък в усилията й да бъде по-прозрачна относно ролята си в изборите и компанията често посочва това в отговор на критики относно решението си да не проверява политически реклами. Но изследователите казват, че базата данни е лошо поддържана и не успява да предостави подробни данни за таргетирането.

Конкурентите Google, Twitter и Snap стартираха подобни рекламни библиотеки през последните години, докато Reddit обяви нов подобен проект тази седмица. Други платформи наложиха по-строги правила около подвеждаща информация и насочване към политически реклами.

Подкрепи Economic.bg