Силен спад на продажбите на нови коли в България през септември
В ЕС е отчетен ръст от 14,5% на годишна база
България е единствената страна в ЕС, в която е отчетено намаление при продажбите на нови коли през септември с 8,6% до 2522 броя, докато през същия период на 2018 г. са продадени 2658 броя. Продажбите на нови автомобили в Европейския съюз през септември нарастват с 14,5% на годишна база на фона на 8,4% спад през август, сочат данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).
Броят на регистрираните нови автомобили в началото на есента е 1 249 403, спрямо 1 091 390 броя година по-рано, когато бе отчетен спад от 23,5% заради въвеждането на новите стандарти за вредните газови емисии.
Най-голям ръст в продажбите е отчетен в Германия (22,2%), следван от Испания (18,3%), Франция (16,6%) и Италия (13,4%). В Обединено кралство автомобилният пазар отбелязва едва 1,3% ръст на годишна база заради несигурността около Brexit.
През септември най-силен ръст в продажбите на нови автомобили отчита немсият автомобилен гигант Volkswagen Group - 47%, като най-продаваните модели са на Volkswagen (59,2%), Seat (56,4%), Porsche (25,2%), Audi (40,1%) и Scoda (18,7%). Групата на Renault отчита повишение от 13,6%, Daimler - със 7,0%, PSA Group - 3,9%. BMW Group понижи продажбите си с 0,1%, показват още данните на ACEA.
Търсенето на нови автомобили в ЕС от началото на годината до септември бележи спад с 1,6% на годишна база до 11 769 175 броя, спрямо 11 955 442 година по-рано.