Собственикът на Ever Given обвинява властите на Суецкия канал за инцидента

Според адвокати на компанията-собственик на кораба, властите на канала не са трябвали да допускат навлизането на плавателния съд предвид лошото време

Собственикът на Ever Given обвинява властите на Суецкия канал за инцидента

Снимка: БТА

1780 ~ 1 мин. четене
Автор: Economic.bg

Собственикът на мегаконтейнеровозът, който блокира Суецкия канал през март, заяви, че властта на канала е виновна за засядането му, както и че оспорва задържането на кораба и искането за обезщетение. Ever Given, един от най-големите кораби за контейнери в света, се задръсти в канала при силен вятър на 23 март и остана заземен в продължение на шест дни, блокирайки движението в двете посоки и нарушавайки глобалната търговия.

Оттогава корабът е задържан в езеро между два участъка на канала, тъй като властта на Суецкия канал (SCA) предяви иск за 916.5 млн. долара срещу японския собственик Shoei Kisen.

Апелативна камара в Исмаилийския икономически съд проведе съдебни заседания в събота за задържането на кораба, както и за финансовите претенции от страната на управата на канала.

Адвокатите, представляващи Shoei Kisen, твърдят, че именно властите на канала са виновни, че са позволили на кораба да навлезе във водния път по време на лошо време, каза пред Ройтерс Ахмед Абу Али, член на правния екип, добавяйки, че властта не е доказала каквато и да е вина на кораба .

Записите от кораба, които бяха представени пред съда, показват разногласия между операторите на канала и контролния център на кораба относно това дали плавателният съд трябва да влезе в канала. Адвокатите на Shoei Kisen заявиха, че корабът е трябвало да бъде придружен от поне два влекача, подходящи за размера на кораба, "но това не се е случило".

Властите на Суецкия канал не отговориха веднага на искания за коментар, но публично отрекоха да са виновни.

Адвокатите на Shoei Kisen твърдят, че задържането на Ever Given е било законово опорочено и че работата по пускането на кораба не е представлявала "спасителна операция в конкретния правен смисъл", което означава, че управата на канала не може да търси компенсация за такава операция. Shoei Kisen иска 100 хил. долара първоначално обезщетение за загуби, свързани със задържането на кораба.

 

Коментари: 0