S&P: Дубай може да изгуби своя статут „рай за купувачи“
Това може да разклати икономиката на емирството, основана на туризма и шопинга

Дубай може да изгуби своя статут на изгодна туристическа дестинация за шопинг, заради растящия курс на долара. Това става ясно от анализ на агенция S&P Global Ratings, цитиран от Arabian Business.
През 2016 г. курсът на долара нарасна с 20-25% в сравнение с 2015 г. и с над 40% в сравнение с минимума, отчетен през 2011 г. Междувременно британският паунд е паднал 17 на сто спрямо долара през последните 12 месеца, еврото, юанът и индийските рупии са намалели с 3.7% и 2% съответно.
Ако валутите продължават да се движат така Дубай вероятно ще изгуби своя етикет „рай за купувачите”, тъй като на фона на растящия курс на долара покупателната способност на хората от редица държави намалява.
Консултантската агенция за имоти CBRE отбелязва, че в Дубай ще се появят още 900 хил. кв. м търговски площи между 2017 г. и 2019 г. (със съществуващите 3 млн. кв. м). Ще открият новите молове, определени за отваряне през този период Creek Harbour Dubai, Meydan One, Jumeirah Central и Deira Islands.
От S&P Global Ratings отбелязват, че сега туристите, пристигащи в Дубай, купуват по-малко, отколкото преди години. По мнение на анализаторите това може да разклати икономиката на емирството, основана на туризма и шопинга за туристите.
„Това е една икономика, основана на туризма ... една икономика, основана на купувачите. Имаме заглавие „рай за купувачите” и мисля че съвсем скоро ще го загубим”, казва Сапна Джагтиан, кредитен анализатор в S&P Dubai.
„Ние не сме конкурентоспособни в сравнение с Европа и САЩ. Ако чуждестранните туристи отидат в Европа, те няма да дойдат на шопинг в ОАЕ, защото ще е много по-скъпо”, каза още тя.
Джагтиан добави, че туристите са станали по-икономични, отколкото по-рано. И в перспектива това отношение на пътешествениците към покупките в Дубай може да се отрази негативно на ритейла, хотелиерският бизнес и секторът на развлеченията.
Консултантската агенция за имоти CBRE отбелязва, че в Дубай ще се появят още 900 хил. кв. м търговски площи между 2017 г. и 2019 г. (със съществуващите 3 млн. кв. м). Ще открият новите молове, определени за отваряне през този период Creek Harbour Dubai, Meydan One, Jumeirah Central и Deira Islands.