Според Google регулациите на ЕС спират иновациите
Съдът на ЕС гледа жалбата на компанията срещу рекордните антимонополни глоби

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Google защити своя бизнес модел, като заяви, че в основата му е създаването на иновативни продукти, а не да помага на конкурентите си. Днес започна съдебен процес, в който компанията обжалва наложената антимонополна глоба от ЕС в размер на 2.4 млрд. евро във втория по йерархия съд в Европа.
Юридическата битка идва, след като еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер се подготвя да атакува американските технологични гиганти и китайските компании със законодателство през следващите месеци, в допълнение към продължаващите антитръстови разследвания.
„Законът за конкуренцията не изисква Google да възпира иновациите или да компрометира качеството си, за да приспособи конкурентите си. В противен случай конкуренцията ще бъде ограничена и иновациите ще бъдат задушени“, заяви адвокатът на компанията Томас Граф пред състав от петима съдии на първото от тридневните изслушвания в Общия съд, съобщи Ройтерс.
ЕС глоби Google с общо 8.25 млрд. евро в три отделни дела, включително едно, свързано с мобилната операционна система Android. Общата сума е четири пъти по-голяма, отколкото всички глоби за Microsoft досега, които са около 2.2 млрд. евро. Регулациите на двете компании в Европа продължават десетилетие.
„В основата на решението е, че Google не би трябвало да въвежда тези иновации, освен ако не предостави на конкурентните си равен достъп до своите услуги за търсене“, каза Граф, излагайки аргументите на най-популярната интернет търсачка в света в десетгодишна битка с Европейската комисия за нейните бизнес практики.
През 2017 г. регулаторът на ЕС присъди глобата
на Google за това, че представя като предпочитана собствената си услуга за
сравнение на цени при пазаруване, в сравнение с тези на по-малките европейски
конкуренти.
Адвокатът на Комисията Никълъс Кан отхвърли аргументите на Google, казвайки, че
това е ясен случай на компания, използваща своята доминация, за да получи
предимство на други пазари.