Спорният пакет „Мобилност“ няма да бъде гласуван и през февруари

Българските евродепутати настояват промените да бъдат гласувани през следващия мандат на Европейския парламент

Спорният пакет „Мобилност“ няма да бъде гласуван и през февруари
1064 ~ 2 мин. четене
Пакет „Мобилност“ няма да влезе в пленарна зала в Европейския парламент (ЕП) и през февруари, стана ясно след приключилото вчера заседание на ЕП в Брюксел. Това е положителна новина за българския транспортен бранш, тъй като основните му искания бяха промените да се гласуват през следващия мандат на ЕП. 

„Антонио Таяни ме увери днес, че пакет Мобилност се отлага и за сега няма да бъде поставен на гласуване в пленарна зала на Европейския парламент! Винаги сме споделяли позицията, че този важен законодателен акт не трябва да бъде приеман няколко месеца преди изборите за нов Европейски парламент. Новият състав на парламента трябва да вземе това решение!“, написа във Facebook профила си депутатът от ЕНП Андрей Ковачев. 

Пред Economic.bg Ковачев изтъкна, че все още има много неясноти около това какво ще е бъдещето на пакета. Не е ясно, кои поправки ще влязат за гласуване в пленарна зала на ЕП - тези, одобрени от Европейската комисия или тези от Транспортната комисия на ЕП, но във всички случаи борбата на нашите евродепутати е гласуването на пакета да се отложи за следващия мандат.

"Мнението и на президента Антонио Таяни е, че гласуването на промените трябва да се остави за следващия Европейски парламент", уточни евродепутатът.

Припомняме, че на 10 януари в Брюксел протестираха българските превозвачи с искане за промени в пакет „Мобилност“. В резултат на това само един от трите предложени доклада – този за връщането на камионите на три седмици в страната на регистрация, получи одобрение, но няма как само един доклад да мине напред за гласуване в пленарна зала. Останалите два спорни доклада – за почивката на шофьора извън кабината, както и за връщането на шофьорите с камионите на четири седмици за едноседмична почивка, не успяха да минат в Транспортна комисия на Европейския парламент.
Подкрепи Economic.bg