Столична община одобри концесията за споделените велосипеди

Системата първоначално ще оперира 400 колела, като първите 30 минути на всяко каране ще са безплатни

Столична община одобри концесията за споделените велосипеди

Снимката е илюстративна

Снимка: Pixabay

740 ~ 2 мин. четене

Столичният общински съвет одобри системата за отдаване под наем на велосипеди и рекламни елементи и така през следващата година София вече ще трябва да разполага обществени колела под наем.

Не всички в СОС обаче харесват система, което предизвика големи дебати, но предложението бе подкрепено с 32 гласа „за“, 18 „против“ и 5 „въздържали се“, предава агенция „Фокус“.

По време на дебатите Зафир Зарков от групата на ГЕРБ коментира, че в момента е важно да се започне от някъде. „В момента имаме шанса да стартираме с 33 станции и 400 велосипеда и възможността за безплатно придвижване в рамките на 30 минути“. Колежката му Анна Стойкова от ГЕРБ допълни, че тази инициатива е важна и за подрастващите. „Темата допира и до качеството за атмосферния въздух. Тази тема е свързана с усилията на много институции, дори и на цялото общество. Ще подкрепя този доклад, за да можем да отучим младите хора още от 18 години да се качват на коли“, категорична бе тя.

Независимият общински съветник Борис Бонев заяви, че се предлага за гласуване нещо, което вече е неактуално. „Говорим за система с концепция от 2012 г., която вече е остаряла. Колко години още, г-жо Фандъкова, трябва да сте кмет, за да изпълните обещанията си от първия мандат?“, запита той и посочи, че обещанието ѝ е било за 160 км велоалеи. По думите му концесионерът е спечелил преди 8 години, когато не е имало тротинетки. Според него на един човек ще му е много по-лесно да си вземе такава, отколкото да търси станции за велосипеди. Припомняме, че обществената поръчка беше спечелена от "София байкс", но заради обжалвания на останалите участници процедурата се забави. 

Милка Христова от групата на БСП подчерта, че целта на концесията са 150-е рекламни елемента, разположени в централната градска част. „Притеснителни са икономическите измерения на проекта. Концесията не е икономически обоснована. Приходите от рекламите са силно занижени, а разходите по поддръжката на велосипеди са силно завишени. Ние не подкрепяме тази концесия“, обяви Христова.

Подкрепи Economic.bg