Столична община ще обсъди увеличение на глобите

Общинският съветник Борис Бонев предлага хартиеният талон за паркиране да отпадне

Столична община ще обсъди увеличение на глобите

Снимка: Красимир Свраков

1684 ~ 3 мин. четене
Мариана Климентиева Автор: Мариана Климентиева

Независимият общински съветник Борис Бонев предлага увеличение на глобите, налагани от Столичния инспекторат. Той внесе в СОС предложение за значително завишаване на наказанията, касаещи раздел „Контрол и санкции“ от Наредбата за организация на движението на територията на Столична община. При сега действащата разпоредба глобите са изключително ниски и не спират столичани от извършване на сериозни нарушения.

Например, лице, което постави пътна маркировка, знак или светофарна уредба без разрешение или в нарушение на съгласуван проект, не се притеснява да заплати санкцията. Трябва да има десетократно увеличение за нарушители, които поставят рекламни табели, имитиращи пътни знаци. Сега глобите са от 100 до 300 лв.,“ разясни общинският съветник.

Според Бонев в момента инспекторите от Столичен инспекторат изпитват сериозни затруднения да глобяват нарушителите, които поставят рекламни табели върху пътните знаци. "Въвеждаме забрана за поставяне на контейнери, кофи за боклук, преместваеми знаци, табели върху платната за движение. Поставянето на всякакви решетки, табелки „Служебен абонамент“ и щайги е абсолютно незаконно. Освен всичко друго представлява опасност на пътното платно,“ категоричен е Бонев.

Преди дни от Столичен инспекторат са санкционирали гражданин в ж.к. „Стрелбище“ заради ремонт на автомобили на тротоара и самото улично платно. За допуснатото нарушение е съставен акт и е дадено предписание за почистване. Строителни фирми също са глобявани от столичните инспектори за нерегламентирано поставяне на скелета върху тротоарите.

По време на заседанието на транспортната комисия към Столичния общински съвет (СОС) независимият съветник предложи и да отпадне хартиения талон за паркиране.

По официална информация от Центъра за градска мобилност (ЦМГ) между 6 и 7% от гражданите използват хартиен талон. Очевидно е, че този талон се ползва с цел заобикаляне на ограниченията за паркиране в „синя“ и „зелена“ зона. Наличието на хартиен талон възпрепятства автоматичния контрол на паркиране. ЦГМ разполага с автомобили, оборудвани със специална техника, която извършва автоматичен контрол.

Системата не може да засече коли, които са паркирали с хартиен талон. "Така сме принудени една армия от хора да обикаля като гламави из цяла София, за да глобяват нарушители. Този ресурс може да се използва като контрол в градския транспорт,“ обясни Бонев.

По време за заседанието транспортната комисия вчера СОС прие разширението на "синята" зона и премахването на "служебен абонамент".

Припомняме, че предложенията на общинските съветници от ГЕРБ-СДС най-общо обхващат паркоместата в режим "служебен абонамент", разширение на "синя" и "зелена" зона за паркиране, въвеждане на регламент за товарно-разтоварителни дейности в платените зони, както и забрана за влизане на МПС в някои участъци в определени времеви интервали. С промените ще се премахнат привилегиите за безплатно ползване на паркоместа от различни държавни, културни, общински и др. институции. Паркоместата в режим "Служебен абонамент" ще намалеят с около 29%.

Столичен общински съвет одобри и разширяването на "зелена" зона в кв. "Зона Б-19", район „Възраждане“ и разширяване на "синя зона" за сметка на обхвата на "зелена" зона. "Съобразявайки се с комуникацията, която бе проведена в самите райони с платено паркиране и по предложение на районните кметове са изготвени конкретните промени", обясни общинският съветник от ГЕРБ-СДС Зафир Зарков. По време на заседанието стана ясно, че промяната от "зелена" на "синя" зона няма да се отрази на вече заплатените винетни стикери за платено паркиране на живеещите в тези райони. 

Подкрепи Economic.bg