Започва частичен строеж на магистрала „Европа“
Последният останал участък от магистралата до Сърбия е 10.5 км, но АПИ има готовност да строи само 6 км

Снимката е илюстративна
Снимка: Красимир Свраков
Строителството на част от последния лот от магистрала „Европа“ ще стартира на 12 май, съобщават от регионалното министерство. Става въпрос за участъка между Сливница и София, чиято дължина е 16.5 километра. Строежът обаче ще започне в близо 6-километрова отсечка, за която има завършени отчуждения и издадено разрешение за строеж. След теренното обезпечаване на обекта ще продължи работата и по останалите 10.5 км.
Работата "на парче" по аутобана се превръща в традиция. Припомняме, че в средата на април премиерът Гълъб Донев и регионалният министър Иван Шишков откриха 6.5-километрова отсечка в участъка между ГКПП „Калотина“ и Драгоман, чиято обща дължина е 14.5 километра. Още тогава Шишков заяви, че до 20 дни ще бъде направена първа копка на последния участък.
Той ще преминава по изцяло ново трасе между Сливница и Софийския околовръстен път и ще се влива в Северната скоростна тангента. Планът е да бъдат изградени 5 подлеза, 2 надлеза, 2 моста и 1 виадукт, както и четири пътни връзки и два пътни възела – „Костинброд“ и „Мрамор“.
Изпълнител на строителството е ДЗЗД „Европа-2022“, в което участват: „ГБС Инфраструктурно строителство” АД, „Главболгарстрой интернешънал“ ЕАД и „Обонато Билд“ ЕООД. Стойността на договора е за близо 267 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е възложен на ДЗЗД „Европа“, с участници: „Пътинвест-инженеринг“ АД, „Стройнорм“ ЕООД и „Ер Джи Консултинг“ ООД. Техният договор е за близо 6 млн. лв. с ДДС.
Изграждането на отсечката между Сливница и Софийския околовръстен път е съфинансирно от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 г. Припомняме, че за да не бъде изгубено финансирането, до края на годината обектът трябва да е готов поне на 50%.