13 световни гиганта инвестират $140 млрд. в климата
Сред фирмите са Apple, Google, Microsoft, Goldman Sachs и други
~ 2 мин.
Тринадесет от най-големите американски компании, сред които Apple, Microsoft, Google и Goldman Sachs Group, планират да инвестират 140 млрд. долара в програма за намаляване на своите въглеродни емисии.
В допълнение, компаниите планират да финансират и фирми с екологична насоченост, с цел да се намали консумацията на вода. Отпуснатите средства ще бъдат използвани също за опазване на околната среда и създаване на 1600 мегавата възобновяеми мощности, напълно достатъчни за захранването на 1.3 млн. домакинства, пише Bloomberg.
Сред останалите фирми, включени в кампанията са General Motors, Wal-Mart Stores, Berkshire Hathaway Energy Company, United Parcel Service, General Motors, Alcoa, Cargill, Bank of America и Coca-Cola и PepsiCo.
Директорите на американските гиганти обявиха инвестицията си на 17 юли в Белия дом, в присъствието на държавния секретар Джон Кери.
Програмата е част от плановете на администрацията на Обама да засили частните инвестиции в борбата срещу климатичните промени преди срещата на върха в Париж по- късно тази година. Прогнозите са още фирми да се включат във втория етап на програмата.
От Coca-Cola обявиха, че ще се понижат емисиите на въглероден двуокис от производството на напитки от 25 на сто през следващите пет години, докато Google казва, че планира да утрои своите покупки на възобновяемата енергия през следващото десетилетие. Компанията производител на алуминий Alcoa Inc. се е съгласила да намали емисиите с 50% спрямо нивата си от 2005 г.
В допълнение, компаниите планират да финансират и фирми с екологична насоченост, с цел да се намали консумацията на вода. Отпуснатите средства ще бъдат използвани също за опазване на околната среда и създаване на 1600 мегавата възобновяеми мощности, напълно достатъчни за захранването на 1.3 млн. домакинства, пише Bloomberg.
Сред останалите фирми, включени в кампанията са General Motors, Wal-Mart Stores, Berkshire Hathaway Energy Company, United Parcel Service, General Motors, Alcoa, Cargill, Bank of America и Coca-Cola и PepsiCo.
Директорите на американските гиганти обявиха инвестицията си на 17 юли в Белия дом, в присъствието на държавния секретар Джон Кери.
Програмата е част от плановете на администрацията на Обама да засили частните инвестиции в борбата срещу климатичните промени преди срещата на върха в Париж по- късно тази година. Прогнозите са още фирми да се включат във втория етап на програмата.
По-късно тази седмица, Агенцията за опазване околната среда ще представи окончателните разпоредби, които имат за цел да намалят вредните въглеродните емисии на електроцентралите с 30% до 2030 г., спрямо равнището им от 2005 г. Предприятията са най-големият източник на въглеродни емисии в САЩ, като именно те отговарят за около една трета от парниковите газове в страната.
От Coca-Cola обявиха, че ще се понижат емисиите на въглероден двуокис от производството на напитки от 25 на сто през следващите пет години, докато Google казва, че планира да утрои своите покупки на възобновяемата енергия през следващото десетилетие. Компанията производител на алуминий Alcoa Inc. се е съгласила да намали емисиите с 50% спрямо нивата си от 2005 г.