Търсим КЗП по-често за консултации
Два пъти повече са случаите, при които потребители търсят информация от комисията за рискове по време на почивката

Почти два пъти повече са случаите, при които потребители търсят информация от Комисията за защита на потребителите за евентуалните рискове по време на почивката и как да ги избегнат, отколкото подадените жалби, съобщава пред БНР председателят на институцията Димитър Маргаритов.
"В нашите приемни по Черноморието от началото на сезона са постъпили около 60 жалби и сигнали на потребители за нарушения, които са извършени от търговци спрямо тях. Също така са поискани над 100 консултации по въпроси, касаещи защитата на потребителските права" добави още той.
От откриването на приемните на Комисията по Черноморието в началото на летния сезон са поискани повече от 100 консултации и са подадени около 60 жалби, съобщават от пресцентъра на КЗП.
В началото на летния сезон КЗП разкри свои постоянни приемни в големите градове и курортни комплекси по Черноморието в полза на почиващите туристи. За определени периоди от времевременни офиси имаше в Каварна, Китен и Приморско. Тези дни ще започне работа такава приемна и в Обзор.
На въпрос за какво най-често се оплакват потребителите в приемните на КЗП по Черноморието, Маргаритов отвърна, че по-често става въпрос за разминаване на реалните условия в хотелите и очакванията на клиентите за нещата, които трябва да получи по време на почивката си.
"В различни хотели сме установявали, че предоставяните услуги не съответстват на категоризацията на обекта – липсват основни услуги, които са задължителни за дадената категория. Оплакванията срещу получаваните в заведенията услуги са свързани най-вече с менютата – за липсваща информация за грамажа на ядките или посочване на цените в евро, вместо в български лева, както е задължително по закон", поясни Маргаритов.
Постоянно действащите приемни на КЗП по Черноморието ще функционират до края на активния летен сезон.