Телевизорът е най-купуваната стока на изплащане през 2014 г.

Смартфоните са на втора позиция, а лаптопите - на трета

Телевизорът е най-купуваната стока на изплащане през 2014 г.
През 2014 г. с потребителски кредити българите са купували най-много телевизори, показва класацията "Топ 10 на изплащане" на БНП Париба Лични Финанси. Традиционно в години с големи спортни събития, като Световното първенство по футбол, което се проведе в Бразилия, покупките на тези стоки нарастват значително. Друга новина е, че в сравнение с 2013 г., нашенците са купували два пъти по-скъпи телевизори, а смартфоните са се придвижили на 2-ра позиция, измествайки лаптопите. 
 
Според данните на компанията, през 2014 г. най-търсеният телевизор е бил два пъти по-скъп в сравнение с 2013 г. Новият победител е с цена 1 020-1 070 лева. Това е 40-инчово 3D Full HD Smart устройство с възможност за конвертиране на образа от 2D към 3D, 400 Hz честота на опресняване, 3D озвучителна система, възможност за запис върху външен носител и много други съвременни характеристики. За сравнение, победителят през 2013 г. беше 32-инчов HD Ready телевизор на цена 490-540 лева. Така "смарт" телевизорите спечелиха битката със "стандартните" устройства от по-старо поколение, което беше прогнозирано от експертите на БНП Париба Лични Финанси, България в 7-то издание на класацията "Топ 10 на изплащане". 
 
През 2014 г. смартфоните изместиха лаптопите от 2-то място в класацията, след като бяха под №4 през 2013 г. Също така, молбите за покупка на такива устройства на изплащане отбелязаха ръст от 100% на годишна база. 
 
Най-търсеният смартфон е близо 2 пъти по-евтин в сравнение с победителя от 2013 г. Той е с голям 5-инчов екран, 8GB вградена памет, 1 GB оперативна памет и 1.2 GhZ процесор. Победителят работи с 2 SIM карти. Според експертите на компанията, това означава, че много българи използват услугите на повече от един мобилен оператор, което се дължи на конкуренцията между телекомуникационните компании. Например, един оператор може да предлага по-изгодни условия за гласови услуги, а друг - за мобилен интернет. 
 
Готварските печки също са по-скъпи в сравнение с най-търсения модел през 2013 г. Цената на новия победител е 570-620 лева, което е ръст с около 100 лева, в сравнение с топ модела от 7-то издание на рейтинга. Най-търсената печка през 2014 г. е с по-добри характеристики. Тя е с 4 керамични нагревателни зони, а най-популярният модел в рейтинга за 2013 г. беше с 2 газови и 2 "стандартни" котлона. 
 
Българите "дигитализират" дома си на изплащане 

Данните от класацията показват, че 4 от най-търсените през 2014 г. стоки са "умни", свързани с интернет устройства. Това са: смарт телевизорите, смартфоните, лаптопите и таблетите. Експертите на БНП Париба Лични Финанси, България коментираха, че подобен ръст на търсенето на смарт устройства показва, че за българите е задължително да бъдат онлайн навсякъде и по всяко време. 
 
Ето защо те са готови да направят компромис с някои хардуерни характеристики, но да притежават лаптоп или смартфон на по-достъпна цена. Например, победителят в новото издание на класацията е по-евтин в сравнение с най-търсения модел през 2013 г. Средната му цена е 550-590 лв. Той е с 15.6" HD дисплей, процесор Intel Celeron 2.41 GhZ и 500 GB хард диск. За сравнение, победителят от 2013 г. беше на цена 890-950 лв. и беше с по-мощен процесор и по-голяма памет. 
 
Новото издание на класацията "Топ 10 на изплащане" е базирано на молбите за финансиране на покупката на близо 455 000 стоки през 2014 г. Над 256 000 от тези молби бяха за 10-те най-търсени стоки.

300% ръст на онлайн покупките на изплащане
 
През 2014 г. беше отчетен ръст от над 300% на молбите за финансиране на онлайн покупки на изплащане. През последната година броят им надхвърли 15 500, докато през 2013 беше значително по-нисък. Това потвърждава тенденцията за бързо развитие на сектора на електронната търговия в България, така както е в западните страни. 
 
Този ръст се движи от няколко фактора. С все по-широкото проникване на интернет и улеснения достъп до мрежата през мобилни устройства и дори през новото поколение смарт телевизори, хората могат лесно да разглеждат търговски сайтове, да сравняват оферти и накрая, да платят избраните стоки и да проследят поръчката си. 
 
От друга страна, все повече търговци предлагат възможност за онлайн покупка на изплащане. През последната година бяха отворени множество нови онлайн магазини, а много от съществуващите претърпяха развитие с цел да отговорят на последните изисквания за уеб дизайн, достъпност и клиентска удовлетвореност. БНП Париба Лични Финанси, България подкрепя активно този процес и в момента нейният потребителски кредит за покупка на стоки на изплащане е достъпен в електронните магазини на всички партньори на компанията.

Компанията предоставя и техническа подкрепа и съдействие при разработването на онлайн точки за продажба. Нейните експерти разработиха софтуерния продукт BNP Paribas Web Service 2.0, който изцяло променя клиентското изживяване при онлайн пазаруване.

Ръст на молбите от над 20%

През 2014 г. БНП Париба Лични Финанси, България отбеляза ръст от над 20% на годишна база на молбите за финансиране на покупка на стоки на изплащане. Сред стоките, чието търсене отбеляза по-значителен ръст са: телевизорите (ръст от 10% на годишна база), диваните (ръст от близо 80%), пералните машини (30%) и климатиците с ръст от близо 10%.

„През 2014 г. наблюдавахме повишено търсене на потребителски кредити за покупка на стоки на изплащане. Това може да се обясни с постепенно нарастващата увереност на хората по отношение на техните доходи; с усилията на екипа ни да разработи и предложи достъпни и удобни финансови продукти и с активната маркетингова политика на търговците и атрактивните промоции”, заяви Ралица Захариева, директор „Маркетинг и комуникации” на БНП Париба Лични Финанси, България.

Коментари: 0