Тенденциите пред iPhone: От лоши към по-лоши
Търсенето на смартфоните на Apple продължава негативния си ход

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Apple продължава да се бори с отслабващото търсене на iPhone, като тенденциите вървят от „лоши към по-лоши“, сочи анализът на Longbow Research, цитиран от Bloomberg.
„Без ускоряване на търсенето на iPhone на хоризонта, към момента не виждаме никакви катализатори в близко бъдеще за стимулиране на ръста“, казва анализаторът Шон Харисън. Той потвърди неутралния си рейтинг по отношение на акциите и заяви, че липсата на възстановяване на продажбите на iPhone създава риск и пренасочва по-голямо внимание към събитието на Apple на 25 март. На него се очаква компанията да обяви видео и новинарски услуги.
Акциите на Apple нараснаха с 1% в началото на търговията във вторник, след скока от 3.5% в понеделник. това е най-голямото увеличение от януарския срив насам. Акциите на компанията обаче все още са с над 20% по-евтини рекордното им ниво, постигнато през октомври миналата година.
Основната причина за отслабването им през последните месеци е свързана с намаляващото търсене на iPhone, особено в Китай, който става все по-важен пазар. 20% от приходите на Apple през 2018 г. са дошли именно от азиатската страна, сочи информация на Bloomberg.
По думите на Харисън дори и многократните намаления на цените на iPhone в Китай не са успели да преобърнат негативните тенденции към отслабващо търсене. Продажбите на доставчиците през февруари пък „са били ужасяващи“ – 37 от 42 отчитат „по-лоши от сезонните продажби“ през февруари.
По-слаб е интересът към iPhone в търсачките Google и Baidu, посочва още Харисън, отново визирайки статистика на годишна база. По думите му търсенето на смартофните на Apple в Baidu е намаляло с 47% през февруари, спрямо същия период на миналата година.
Резултатите на Apple за второто тримесечие се очаква да бъдат публикувани около 30 април. Анализаторите очакват компанията да отчете коригирана печалба от 2.38 долара на акция при приходи от 57.54 млрд. долара. Това би означавало спад от 13% на приходите и 5.9% на продажбите.