Тръгна рекламата на България по Eurosport и Discovery

Клиповете от по 30 секунди ще бъдат излъчени над 20 000 пъти тази година

Тръгна рекламата на България по Eurosport и Discovery
3905 ~ 3 мин. четене

Министърът на туризма Николина Ангелкова даде старт на телевизионната кампания на България по паневропейските телевизии Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel. Рекламните клипове на страната ни вече се излъчват и по четирите тв канала, съобщават от ведомството.

„Направихме всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и да усвоим ефективно европейското финансиране“, каза министър Ангелкова. По думите й излъчванията по някои от телевизиите са започнали още в началото на месеца, като вече са обхванали и четирите канала. За да се стартира максимално бързо, са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. 

„Рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция“, допълни Николина Ангелкова. По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните балкански страни (Турция – около 10%; Гърция - около 10%; Сърбия - около 2%, Македония - 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%. Положителни са очакванията и за записванията от Беларус  - ръст с около 5%. „Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи“, подчерта министърът на туризма.    

Проектът за реклама на България по паневропейските телевизии се финансира по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., като неговото изпълнение през годините е било забавено. В последните месеци екипът на Министерството на туризма ускори всички процедури, за да усвои ефективно европейското финансиране. Четирите медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия. 

Покритието само на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света. 

Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. По данни на Националния статистически институт за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60 % и общ обем от близо 4,5 млн. туристи (ръст от 6.1% спрямо 2013 г.).

По всеки от четирите канала ще се проведат 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 000 излъчвания на няколко континента. Клиповете са с продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Клиповете ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.

В момента се финализират преговори с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии.

Излъчванията се финансират по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Той е на обща стойност от около 2,5 млн. евро без ДДС и се финансира по ОП „Регионално развитие“.

Коментари: 0