Търсене на работа: 5 вида компании, които не са добра идея
Червените флагове, които трябва да се забелязват по време на интервю са много

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Процесът по търсене и намира на подходящо работно място често не е лесен. Кандидатите за свободна позиция не винаги са запознати със самата компания и е възможно да вземат грешно решение, избирайки неблагоприятна среда за бъдещо кариерно развитие. Експертите от Glassdoor дават няколко съвета, за това как най-правилно да се прецени дали една фирма е подходяща или не.
Бърз оборот на персонал
Червен флаг: Компания, която постоянно търси кандидати за ключови позиции.
Колко лоша е ситуацията: Една успешна компания не може да си позволи да търси нови ръководни кадри и професионалисти на всеки шест месеца. При попадане на подобен тип оферта е очевидно, че там се прилага принципа „назначи-уволни“, посочват от Glassdoor. Това може да е знак за няколко неща: на първо място, лидерството на компанията може да е нестабилно и да не открива кандидатите с желаните качества; второ, компанията може да има лоша фирмена култура, която прави невъзможно задържането на добри професионалисти в дългосрочен план.
Токсична фирмена култура
Червен флаг: Лоши отзиви от служители и липса на фокус върху нуждите на работещите.
Колко е лоша е ситуацията: Лошата фирмена култура може да не изглежда като неразрешим проблем и трябва да се приема точно като такъв. Отзивите на служителите (настоящи и минали) са изключително показателни за отношението на работодателите. В не редки случаи мениджърите смятат, че ако даден случай/инцидент не е станал публично достояние, то общността не е наясно с фирмените политики, което е грешно мислене, смятат експертите. Те добавят, че в различните сфери специалистите си общуват и разменят информация относно работата и фирменото отношение.
Веднъж една компания щом придобие неблагоприятен имидж в обществото, това може да е препятствие в кариерното развитие, идвайки от там.“
Обещава, но не изпълнява
Червен флаг: Нереализирани корпоративни цели и разминаване между заявените ценности и тези, които се демонстрират.
Колко лоша е ситуацията: В ерата на прозрачността повечето компании са наясно с факта, че трябва да предложат редица облаги, за да привлекат най-добрите професионалисти. По тази причина те дават обещания. Обещания свързани с работното време, със заплащането, с фирмената култура, с марката, с почивните дни, с бонусите и тн. Проблемът с обещанията е, че много често те не се спазват.
Бъдете особено внимателни с компаниите, които не спират да обещават най-различни неща, а същевременно с това не са готови да сложат подписа си под всички тези обещания.“
Стагнаторът
Червен флаг: Липса на възможности за учене и развитие.
Колко лоша е ситуацията: Компания „стагнатор“ трябва да бъде отбягване, защото в нея няма шанс за постигане на дългосрочни цели. Този тип компании може да бъдат добро място за хора, които търсят много специфична и нишова длъжност, без желание за развитие, но за повечето работници тя представлява задънена улица. Работата при „стагнатор“ води до това, че след 12 до 18 месеца е възможно наетото лице отново да търси работа.
Такива фирми се разпознават по време на интервюто, когато работодателят не споменава никакви възможности за кариерно развитие, финансиране за обучение и придобиване на нови умения, както и когато фокусът на разговора е насочен единствено към задълженията на служителя.
Кораб без капитан
Червен флаг: Компания, която няма ясен план за бъдещето си развитие и не си поставя дългосрочни цели.
Колко лоша е ситуацията: Големите компании, които се характеризират със самохвалство и арогантност са тези, които трябва да се избягват, тъй като визията им за бъдещето липсва, казват експертите.
Ако мениджърите, отговарящи за назначаването на нови служители, не са склонни да коментират с тях посоката, в която компанията се иска да върви, това може да е сигнал, че те нямат план за ръст и че основите, на които е изградена фирмата, не са стабилни.