Южната дъга на Софийското околовръстно е готова

Осветлението на последния 6-километров участък между ж.к. „Младост“ и автомагистрала „Тракия“ обаче още не е пуснато

Южната дъга на Софийското околовръстно е готова 3 Снимки

Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

7396 ~ 2 мин. четене
Economic.bg Автор: Economic.bg

Ремонтът на 6-километровия участък от Софийския околовръстен – между ж.к. „Младост“ и автомагистрала „Тракия“ е готов предсрочно. Единствено остава да бъде пуснато осветлението, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“. С приключването на отсечката се завършва и целият ремонт на Южната дъга.

Инвестицията в последния участък е за 142.7 млн. лв. с ДДС, а средствата са от републиканския бюджет. По график пътят трябваше да бъде завършен до края на годината.

За обекта е издаден Акт 15, с изключение на част от довеждащото ел. захранване на уличното осветление и на пешеходните пасарелки в отсечката, което ще завърши до края на октомври, уверяват от пътната агенция. Следващата стъпка е издаването на Акт 16 и разрешението за ползване на обекта.

Благодарение на проекта съществуващият двулентов път се реконструира в 6-лентов. По трасето са изградени 4 пътни възела с преминаване на две нива, с които се осъществява връзката с кв. „Младост", кв. „Горубляне", с. Герман и с. Лозен. Изградени са две мостови съоръжения над р. Искър и р. Кална.

В отсечката между пътните възли „Стар Лозенски път" и „Патриарх Герман" са монтирани три пешеходни пасарелки, които ще обслужват бъдещите спирки на градския транспорт, съгласно одобрения идеен проект на Столична община. Пешеходните надлези са с нощно осветление, настилка от висококачествен декинг и парапети. Те са покрити и хидроизолирани. С асансьори е осигурен достъпът на майки с детски колички, възрастни хора, хора с увреждания и велосипедисти.

От АПИ съобщават, че на обекта са положени 133 000 тона асфалт, монтирани са 22.3 км парапети и еластични огради, 55.6 км бордюри, 2 480 кв. м шумозащитни стени. От съоръженията от инженерната инфраструктура изградената канализационна мрежа е 21.5 км, водопровод – 12.8 км, газопреносна мрежа – 5.1 км, монтирани са 645 стълба за улично осветление и др.

Новото трасе осигурява бърза и сигурна връзка между автомагистралите „Струма" и „Тракия", като улеснява транзитния трафик от АМ „Европа" и пътната комуникация с граничните пунктове с Турция и Гърция.

Изпълнител на проекта е „ГБС-Инфраструктурно Строителство" АД. Строителният надзор е на Обединение „СОП –ЮГ 2018", с участници: „Консултантска Инженерна Група" ООД, „АЙСИ Консулентен Цивилтехникер" ООД, „Ипсилон Консулт" ЕООД, „Пи Ес Консулт" ЕООД и „Тренкадис" ЕООД.

Подкрепи Economic.bg