И за Северната скоростна тангента може да се плаща тол такса
Обмислят се нощни и уикенд тол такси, които могат да се въведат след година експлоатация на тол системата

~ 2 мин.
Тол такси ще се плащат за магистрали, първокласни пътища, част от второкласните и много малка част от третокласната пътна мрежа, която е с голям трафик и е в добро състояние. Не сме се отказали и от идеята да се плаща такса и за Северната скоростна тангента, където минава транзитния трафик. Той натоварва пътищата и ги руши. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, която отчете напредъка по въвеждането на тол системата пред ресорната комисия в парламента, съобщава БГНЕС.
По думите на ресорния министър датата 1 март 2020 г. не е нов срок, а краен срок за въвеждането на тол системата. Вчера на първо четене парламентът прие отлагането на системата за събиране на пътни такси с повече от 6 месеца. Реалните тестове ще стартират на 16 август, но все още не са ясни размерът на цените и обхватът на системата. През миналата седмица на първото заседание на консултативния съвет зам.-министърът на регионалното развитие Николай Нанков обяви, че предложението е 6000 км републиканска пътна мрежа да бъде първоначално облагана с тол такса, което е наполовина по-малко от идеята, лансирана през последните месеци.
Нощни и уикенд пътни такси
От ресорното министерство обсъждат и различни тарифиране през уикендите и нощен режим на тол системата, цитира „Монитор“. Таксите ще бъдат по-ниски, но ще могат да бъдат въведени едва след година на реална търговска експлоатация на системата.
Сагата „Телетол“
По думите на Петя Аврамова проблемът с „Телетол“ е технически.
„Три са фирмите които имат договор с Агенция „Пътна инфраструктура“ – „Интелигентни трафик системи“, „Телетол“ и „Конкорд смарт инфраструктура“. Това са трите фирми, които имат договор за събиране на пътни такси на база изминато разстояние. На „Телетол“ договорът беше прекратен само в частта винетка“, заяви тя и добави, че фирмата е необходимо да представи продукт, който да е съвместим със системата на електронното таксуване.
Припомняме, че вчера компанията „Телетол“, която е вторият Национален доставичик на електронни услуги за събиране на пътни такси и е-винетки обяви, че сезира Европейската комисия (ЕК) и прокуратурата в България с конкретни детайли за "злоупотреба с власт, престъпление по служба, съмнения за кражба и корупция" от страна на Агенция „Пътна инфраструктура“ и Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ).
Според директорът на Националното ТОЛ управление проф. Олег Асенов системата, която те са предоставили не е разработена съгласно разписаните процедури оказани в Общите условия.
„Не мисля, че има някакъв проблем в самия начин, по който ние оперираме. Може би има неразбиране в процедурите или в механизмите, което е въпрос на време да бъде изяснено“, поясни Асенов.