Виртуалните срещи заменят (почти) напълно бизнес пътуванията
Една на всеки пет компании в Европа очаква намаляване на бизнес пътуванията през 2023 г., показва проучване
Дните на бизнес пътуванията, обвързани с големи разходи, вероятно вече завинаги са зад гърба ни. Това става ясно от новия доклад на изследователската компания Morning Consult, която казва: „бизнес пътуванията никога няма да се върнат към нормалното“.
По-строгите корпоративни бюджети и новите начини за виртуална работа промениха трайно бизнес пътуванията, според доклада.
В него се казва, че демографските промени също се отразяват неблагоприятно на този тип пътувания – бизнес пътниците вече са по-млади, а те предпочитат да летят в икономична класа като около половината от този тип пътници печелят под 50 000 долара годишно.
Старите стереотипи за бизнес пътниците, които хвърлят маса пари за летене в първа класа, вече са минало“, се посочва в доклада, цитиран от CNBC.
Различен модел на бизнес пътуване бавно, но сигурно се утвърждава, изкристализирайки „нова норма“ за индустрията.
Бизнесът ограничава пътуванията
Докато туристическите пътувания продължават да растат в световен мащаб, бизнес пътуванията в Съединените щати са в застой през миналата година, според Morning Consult.
Проучването е проведено сред около 4400 американци и показа, че бизнес пътуванията – както вътрешни, така и международни – са се увеличили само с 1% през 2022 г.
В сравнение с преди пандемията по-малко хора пътуват по работа - а тези, които пътуват, го правят по-рядко, се посочва в доклада.
Близо една трета от анкетираните казват, че техните компании са променили политиките си за бизнес пътувания. Основно в посока намаляване на честотата на командировките (60%) или чрез изпращане на по-малко служители на пътувания (56%). Повече от половината (54%) казват, че компаниите следят по-внимателно и пътните разходи.
Пътуванията, които са най-високо класирани, включват фирмени отстъпления, търговски изложения и стимулиращи пътувания, според Morning Consult.
Анкетираните в проучването казаха, че вярват, че тези промени са направени, за да се намалят разходите, да се подобри здравето и благосъстоянието на служителите и защото виртуалните срещи са премахнали необходимостта от някои срещи лице в лице.
Според проучване на корпоративните пътувания, публикувано от Deloitte този месец, една на всеки седем анкетирани компании в САЩ - и една на всеки пет в Европа - очакват да се работи в посока намаляване на корпоративните пътувания през 2023 г.
Докладът се основава на проучване сред 334 мениджъри и ръководители на пътувания, които контролират бюджета на пътуванията. В него се посочва, че всяка трета американска компания - и около 40% от европейските компании - са посочили необходимостта от намаляване на разходите за пътуване на служителите с повече от 20%, за да постигнат целите за климата до 2030 г.
Докладът, озаглавен „Навигиране към ново нормално“, казва, че опасенията за климата вероятно ще повлияят на печалбите от корпоративни пътувания за години напред.
Глобални различия
Друг доклад на Morning Consult, публикуван миналата година, показва, че бизнес пътуванията са намалели в някои страни повече от други.
Morning Consult попита бизнес пътниците, които са пътували по работа поне три пъти годишно преди пандемията, кога очакват да предприемат следващото си бизнес пътуване:
Поне половината от френските, британските и германските бизнес пътници, които често са пътували по работа преди пандемията, казват, че никога повече няма да го направят“, каза Линдзи Рьошке, анализатор на пътуванията и гостоприемството в Morning Consult. В Индия, Китай и Бразилия обаче тенденцията е обратна.