Huawei планира да продаде марката Honor на властите в Шънджън
Планът идва в момента, когато санкциите на САЩ срещу Huawei са поставили втория най-голям производител на смартфони в света на колене

© ECONOMIC.BG / БТА
Huawei планира да продаде нискобюджетната си смартфон марка Honor на консорциум, воден от дистрибутора на слушалки Digital China и местната управа на родния му град Шънджън, в сделка за 15.2 млрд. долара (100 млрд. юана). Това съобщиха източници, запознати с въпроса, пред Reuters.
Планът идва в момента, когато санкциите на САЩ срещу Huawei са поставили втория най-голям производител на смартфони в света на колене.
Слухът, че Huawei търси купувач за своя бранд Honor се появи преди месец. Зад мотивите на компанията стои идеята за съсредоточаване върху мобилните телефони от по-висок клас и корпоративно ориентирания бизнес.
Сегашното продължение на темата идва да покаже малките очаквания за бърза промяна в отношението на американските власти спрямо Huawei. Администрацията на Доналд Тръмп ескалира напрежението около китайската компания, настоявайки, че нейните продукти представляват риск за сигурността. През последните година-две Вашингтон упорито търси как да привлече повече от чуждестранните си партньори на своя страна.
Изборът на нов президент на САЩ вдъхва надежда за смекчаване на тона. Анализатори обаче изтъкват, че това може да не се случи нито бързо, нито в пълна степен.
Сделката
Продажбата на Honor ще се случи изцяло в брой, казват източниците. Сделката ще включва почти всички активи, включително марката, научноразвойната дейност и управлението на веригата за доставки.
Huawei може да обяви сделката още в неделя, според един от хората. Според двама от запознатите Digital China ще стане водещ акционер с почти 15% дял. Финансирането за покупката тя ще осигури с банкови заеми. Към нея ще се присъединят най-малко три инвестиционни фирми, подкрепени от финансовия и технологичен хъб, зад който стои местната власт в Шънджън. Всяка от тях ще притежава от 10 до 15% от Honor.
След продажбата Honor планира да запази по-голямата част от управленския си екип и над 7000 служители. Планът предвижда също да стане публична компания в рамките на идните три години.